Subiektywne podejście do samochodów to najbardziej naturalna rzecz na świecie. Wygląd auta równie dobrze może nam się podobać albo nie, kabina może nam pasować lub nie, możemy po prostu tę czy inną markę lubić albo wręcz przeciwnie.
To wszystko można odnieść do BMW i4 – i każdy komu się ono podoba lub nie będzie miał rację. Jednak obiektywna prawda jest taka, że jest to fantastyczny samochód. Pomijamy same osiągi, bo są one efektem wysokich mocy, które z silników elektrycznych łatwiej jest uzyskać niż ze spalinowych. Chodzi o wrażenia z jazdy, które w wypadku i4 wynikają z wyjątkowo wysokiego stopnia dopracowania. Wszystko odbywa się płynnie i dokładnie tak jak chce tego kierowca.


Prowadzenie jest pewne, układ kierowniczy okazuje się precyzyjny, zachowanie auta bardzo neutralne, kontakt kół z nawierzchnią pierwszorzędny, a komfort resorowania zaskakująco wysoki. Przede wszystkim jednak kompletnie nie czuć blisko 2.3-tonowej masy auta – ani podczas pokonywania nierówności, ani podczas skrętu, ani nawet w chwili wykonywania ostrego manewru.
BMW i4 czuje się tak samo dobrze w zwykłym trybie jazdy, kiedy jest jednym z najbardziej bezstresowych samochodów jakie znamy, jak i w sportowym, z którego mając w rękach auto z tak świetnym układem jezdnym aż chce się korzystać. Maksymalna moc wynosi 544 KM i jest dostępna trybie Sport przez około 10 sekund, w innych warunkach do dyspozycji jest 476 KM.
Można się czepiać jedynie drobiazgów, takich jak przekombinowana tablica wskaźników (chociaż najważniejsza informacja, czyli prędkość jazdy, jest podana czytelnie), konieczność zagłębiania się w menu, żeby przełączyć tryb odzysku energii (BMW z jakiegoś powodu nie stosuje do tego celu łopatek na kierownicy), czy zużycie energii, które mogłoby być niższe (co pokazuje Tesla 3). Co nie zmienia faktu, że w swojej klasie i4 jest tak dobre jak Porsche Taycan i Mercedes EQS są w swoich, czyli po prostu najlepsze. A subiektywnie podoba nam się to, że i4 nie jest SUV-em tylko zgrabnym, pięciodrzwiowym liftbackiem.

Dane producenta | BMW i4 M50 |
Cena | 309 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | 2 elektryczne AC |
Moc maksymalna | 400 kW (544 KM) |
Maksymalny moment obrotowy | 795 Nm |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Zespół akumulatorów | litowo-jonowe |
Ilość zmagazynowanej energii | 83,9 kWh (80,7 kWh netto) |
Maks. moc ładowania AC/DC | 11 kW/205 kW |
Masa własna | 2290 kg |
Czas ładowania do 100% z wallboxa 5-80% z ładowarki DC na 100 km z ładowarki DC |
8 h 30 min 30 min/1 h 40 min* 7 min/25 min* |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 3,9 s |
Prędkość maksymalna | 225 km/h |
ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ |
|
Średnie | 22,5 kWh/100 km |
Zasięg | 416 km |
* – przy maks. mocy ładowania tego modelu/z ładowarki o mocy 50 kW |