[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW i8 Roadster - supersamochód inaczej

Face lifting, wyższa moc silnika elektrycznego i pojemniejszy akumulator to jedno, ale prawdziwą nowością w gamie BMW i8 jest debiut wersji Roadster – właśnie jej brakowało.

BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

Jeżeli próbujecie dopatrzeć się zmian w wyglądzie BMW i8, musicie sięgnąć po lupę, choć pewnie sami przyznacie, że ten designerski samochód żadnej metamorfozy nie potrzebował. Pojawiła się natomiast wersja Roadster. Jego konstrukcja z włókna węglowego pochodzi z i8 coupé, więc po „odcięciu” dachu wymagała modyfikacji – wzmocnienia podwozia oraz mechanizm składania dachu nieznacznie zwiększyły masę roadstera, który jest cięższy od coupé o 60 kg. Elektryczne siłowniki w 15 sekund zwijają materiał dachu w harmonijkę i chowają gdzieś za fotelami, wtedy z BMW wysiada się i wsiada ciut łatwiej, ale nadal trzeba wykonać ekwilibrystyczne ruchy, przenosząc ciało ponad szerokim progiem.

BP

REKLAMA

REKLAMA

BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

Roadstera, tak samo jak coupé po face liftingu, wyposażono w bardziej pojemny akumulator i mocniejszy silnik elektryczny zdolny rozpędzić i8 do 120 km/h. Lepiej jednak wcisnąć kick-down i włączyć tryb Sport, wtedy ujawnia się pełen potencjał napędu hybrydowego, składającego się silnika elektrycznego napędzającego przednie koła (143 KM) i trzycylindrowej jednostki z turbodoładowaniem (231 KM), wprawiającej w ruch tylne koła. W tandemie osiągają 374 KM, co nie jest wynikiem godnym supersamochodu, tak samo jak osiągi, bo w 4,6 sekundy do setki rozpędzają się dziś szybkie hatchbacki.

REKLAMA

BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

Mimo to skłamiemy, mówiąc, że i8 jest powolne. Wrażenie świetnych osiągów wynika z imponującej reakcji na gaz – zanim silnik spalinowy na dobre zabierze się do roboty, elektryczny daje z siebie wszystko i muśnięcie pedału gazu bez chwili opóźnienia sprawia, że i8 wyrywa do przodu. Tego nie zapewniają nawet duże silniki spalinowe.

REKLAMA

REKLAMA

BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

Dzięki sztywnej konstrukcji oraz sportowemu zawieszeniu nadwozie nie wychyla się na boki i roadster błyskawicznie zmienia kierunek jazdy, ale czasem przy wyjściu z łuku przedni napęd przejmuje inicjatywę i auto wyjeżdża przodem. Ale i8 przecież nie jest modelem na tor, a hi-techowym roadsterem, który ma przyciągać spojrzenia przechodniów. Ich uwagę przykuwają drzwi otwierane ku górze i ryczący silnik. Mało kto zauważy, że dźwięk jest wzmacniany przez głośniki, bo brzmi naturalnie.

REKLAMA

BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

Ekran przed oczami kierowcy może pokazywać np. zasięg jazdy na „prądzie” – w i8 po modernizacji wynosi on 54 km

REKLAMA

REKLAMA

BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

 

Akumulator schowano w tunelu środkowym, nie pod podłogą, więc fotele zamontowano nisko i siedzi się tak, jak w supersamochodzie przystało.


Dane producenta BMW i8 ROADSTER
Cena 700 100 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy, benz. R3 turbo + elektr. AC
Moc maks. układu napędowego 374 KM
Maks. moment obr. układu 570 Nm
Silnik spalinowy benz. R3 turbo, 1499 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
231 KM
5800-6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
320 Nm
3700/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 105 kW (143 KM)
Maks. moment obr. 250 Nm
Pojemność akumulatorów 34 Ah
Ilość zmagazynowanej energii 11,6 kWh
Rodzaj napędu na tylne koła; 6-bieg. przekł. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 4,6 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 2,1 l/100 km
Emisja CO2 46 g/km
NADWOZIE
2-drzwiowy, 2-miejscowy roadster, długość x szerokość x wysokość 4689 x 1942 x 1291 mm, rozstaw osi 2800 mm, masa własna 1595 kg, pojemność bagażników 100 l + 88 l, pojemność zbiornika paliwa 42l.

 

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 636 800 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij