REKLAMA

BMW serii 4 – nie tylko design

Podczas pierwszego kontaktu BMW 4 Coupé zaskakuje swoją stylizacją, a podczas każdego kolejnego – imponuje dopracowaniem. Kilka wniosków z testu.

BMW serii 4 materiały prasowe
BMW serii 4
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 169 200 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niewiele samochodów wywołało w ostatnich miesiącach takie wzburzenie internetowej publiczności, jak właśnie debiut nowego coupé od BMW. Projektanci odgrażali się, że model ten będzie bardzo wyróżniał się od BMW serii 3 – i jak widać słowa dotrzymali. Nie będziemy jednak ględzić o jego wyglądzie, bo bawarską marka ma dowody, w postaci długiej listy zamówień, na to, że klientom taki design odpowiada.

REKLAMA

BMW serii 4 materiały prasowe
BMW serii 4

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 4 - Wystarczy do jazdy poślizgami

Testowany egzemplarz to wersja 430i, a więc napędzany jest przez 2-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką, taki sam jak napędza m.in. Toyotę Suprę. Wytwarza on 258 KM i 400 Nm momentu obrotowego co jest wartością w sam raz, nie tylko do dynamicznej jazdy, ale również do jazdy poślizgami – Seria 4 to nadal prawdziwe BMW, które prowokuje kierowcę do szybkiej jazdy, a sporadycznie również do drogowej chuliganki.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

To co w największym stopniu imponuje w nowej „Czwórce”, to komfort jazdy, dopracowanie oraz przestronne wnętrze – to elementy, których nie sposób docenić skupiając się jedynie na „grillu”, a jednak po dłuższym kontakcie z samochodem wpływają bardzo pozytywnie na końcową ocenę. We wnętrzu jest wygodnie niemal jak w BMW 5, pasażerowie z tyłu mają zaskakująco dużo miejsca na nogi i wystarczajaco na głowę, o ile nie są wyżsi niż 175 cm wzrostu – to sprawia, że z tyłu jest znacznie bardziej przestronnie niż, uwaga, w BMW serii 8 Coupe!

Zobacz także:

BMW serii 4 materiały prasowe
BMW serii 4

BMW serii 4 - Praktyczne coupe

Bagażnik jest foremny, ma pojemność większą niż VW Golf, przywoływany jako wzór praktycznego samochodu, a przecież mówimy o usportowionym dwudrzwiowym modelu. Do tego dochodzą przeróżne haczyki i siateczki, które ułatwiają przewożenie np. zakupów. Praktyczne wnętrze to ważna składowa komfortu, jaki dostarcza samochód, ale warto też wspomnieć o świetnym wyciszeniu wnętrza „Czwórki” – nawet podczas dynamicznej jazdy autostradą we wnętrzu nie słychać powietrza opływającego nadwozie, a to zaskakujące, bo przecież samochód ma bezramkowe szyby.

REKLAMA

Więcej o BMW Serii 4 opisaliśmy w teście – sprawdziliśmy spalanie, zmierzyliśmy drogę hamowania i czas przyspieszania, a także elastyczność. W naszym teście znajdziecie też szczegółowe dane nt. finansowania BMW 430i oraz podliczone koszty użytkowania takiego auta przez 3 lata. Test znajdziecie w styczniowym wydaniu „auto motor i sport”, które możecie już dziś kupić w wersji papierowej i cyfrowej – link do wirtualnego kiosku.

BMW 430i Coupe -  Dane techniczne 

Dane producenta  
Cena  230 100 zł (egz. testowany: 342 880 zł)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4, turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
258 KM
5000-6500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1550-4400/min
Rodzaj napędu na tylne koła
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna
OSIĄGI  
0–100 km/h 5,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA  
Średnie  5,7-6,1 l/100 km
Emisja CO2  131-141 g/km
NADWOZIE  
2-drzwiowe, 4-miejscowe coupe, długość x szerokość x wysokość 4768 x 1852 x 1383 mm, rozstaw osi 4768 mm, masa własna 1620 kg, poj. bagażnika 440 l, poj. zbiornika paliwa 59 l.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA