REKLAMA

Chevrolet Captiva – nowe ciało, nowy duch

Wydajniejsze i bardziej oszczędne silniki, dopracowane wnętrze oraz unowocześniona sylwetka i niższa cena mają wystrzelić Chevroleta Captivę w górne rejony statystyk sprzedaży.

Chevrolet Captiva
Atrakcyjna stylistyka w połączeniu z niewygórowaną ceną mogą sprawić, że łatwiej będzie powalczyć o klienta

 

Captiva po liftingu wygląda nowocześniej i dużo sympatyczniej. Aż trudno uwierzyć, że tak skutecznie odmienił ją nowy przód, który przypomina trochę ten znany z Audi czy Mitsubishi. Wnętrze nie daje powodów do narzekania. Jakość materiałów i montaż nie rozczarowują. Captiva może być 5- lub 7-osobowa. Fotele są obszerne, ale raczej kiepsko wyprofilowane - na szybciej pokonywanych zakrętch kierowca musi się solidnie zaprzeć. Kierownica jest wielka, a wstawki na konsoli środkowej próbują imitować metal. Bagażnik ma pojemność 477 l, a próg załadunku znajduje się na wysokości 80 cm nad ziemią - dość wysoko.

Chevrolet Captiva może być wyposażony w napęd na przednią lub na obie osie, który realizowany jest poprzez sprzęgło wielopłytkowe. Ten system sprawdza się w większości SUV-ów. Na śliskiej nawierzchni samochód najpierw robi się podsterowny, lecz już po chwili dołączany jest napęd tylnych kół, co w połączeniu z systemem ESP skutecznie poprawia stabilność. By sprawniej poruszać się w terenie, odmłodzona Captiva korzysta z pomocy dwóch asystentów - ruszania pod górę oraz zjazdu.

REKLAMA

 

CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D

CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D
Cena 97 990 zł
KonkurenciNissan Qasqai+2, Mitsubishi Outlander
Silnikturbodiesel, R4, 2.2
Moc/przy obrotach163 KM/3800 obr/min
0-100 km/h9,9 s
Prędkość maksymalna189 km/h
Zużycie paliwa6,4 l/100 km
Emisja CO2170 g/km
Silnikpojemność skokowa 2231 cm3, maks. moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejsc. SUV, długość x szerokość x wysokość 4673 x 1849 x 1727 mm, rozstaw osi 2707 mm, masa własna 1853 kg, poj. bag. (wg VDA) 97/477/1577 l, poj. zb. paliwa 65 l.

Chevrolet przygotował dla Captivy dwa nowe diesle - 2.2 o mocy 163 lub 184 KM. Standardowo łączone są z 6-biegową skrzynią mechaniczną, w opcji - z automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Mimo dużej masy własnej auta, obydwa zapewniają odpowiednią dynamikę i zadowalające osiągi. Jednak poniżej 2000 obr/min brakuje im wigoru. Mocniejszy diesel podczas jazd testowych w górzystym terenie (nierzadko na wysokości ponad 2000 m) zużywał średnio ok. 8,5 l/100 km. To około 2 litrów więcej niż deklaruje producent. Na miłośników silników benzynowych czekają dwie jednostki - czterocylindrowa 2.4 o mocy 167 KM oraz sześciocylindrowa 3.0 o mocy 258 KM.

Tekst Michał Hutyra
Amis 4/2011

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA