Chevrolet Captiva: nowy, duży SUV w dobrej cenie

W klasie SUV-ów ciasno jak nigdy. Żeby się w niej utrzymać, Chevrolet odnawia Captivę, chociaż model ten ma zaledwie dwa lata.

Zmiany z zewnątrz są kosmetyczne. Captiva może zmieścić siedmiu pasażerów.

Zmiany są kosmetyczne i objęły przede wszystkim wygląd auta. Zderzaki wyglądają teraz bardziej "terenowo", a spore końcówki układu wydechowego obiecują prawdziwy "power" silnika. Wnętrze wzbogaciło się o nowy zestaw zegarów i dwustrefową klimatyzację (od wersji LS+).

Niestety, nikt nie pochylił się nad przednimi fotelami – nadal mają zbyt płytko wyprofilowane siedziska i oparcia. Kiepsko też prezentuje się połączenie skóry z tanim plastikiem, w najbogatszej wersji LTZ (za 134 390 zł).

Captivę, którą jeździliśmy wyposażono w 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 184 KM i w 6-biegową przekładnię automatyczną. Mimo iż auto waży aż 1978 kg, silnik (dzięki 400 Nm) sprawnie je rozpędza. Wysoka masa własna niekorzystnie odbija się na zużyciu paliwa. Aby zmieścić się w 10 l/100 km, trzeba wyjątkowo łagodnie traktować gaz. Ekojeździe sprzyja "automat", który biegi zmienia niespiesznie, ale bardzo płynnie.

Zawieszenie zestrojono tak, by zapewnić pasażerom maksimum komfortu. Błyskawicznie i bez szemrania rozprawia się ono nawet ze sporymi nierównościami. Nadwozie zbyt mocno jednak przechyla się na zakrętach.

Gdyby nie nisko osadzony spoiler przedniego zderzaka, duży Chevy byłby niezły do poruszania się w lekkim terenie. Z 20-centymetrowym prześwitem jest po prostu przeciętny. Ale atrybutów auta terenowego Captivie nie brak – ma porządny elektromechanicznie sterowany napęd 4x4, który sprawdza się na luźnych nawierzchniach, wyłącznik ESP i asystenta zjazdu ze wzniesienia. A do tego... szosowe opony.

Za najtańszą Captivę z benzynowym silnikiem 2.4, w podstawowej wersji LS, trzeba zapłacić 87 990 zł. Tyle samo kosztują ciaśniejsze od niej crossovery.

Michał Hutyra
redaktor auto motor i sport

Warto wiedzieć:

Chevrolet ma jeszcze w ofercie auta z rocznika 2012 z rabatem 10–15 tys. zł. Duży SUV w cenie Golfa? Brzmi OK.

DANE PRODUCENTA CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD LTZ

DANE PRODUCENTA

Chevrolet Captiva 2.2 D AWD LTZ

Cena134 490 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa2231 cm3
Moc maksymalna184 KM
przy obrotach3800/min
Maksymalny moment obrotowy400 Nm
przy obrotach2000/min
Rodzaj napęduna cztery koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h11,0 s
Prędkość maksymalna191 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie7,9 l/100 km
Emisja CO2208 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4673 x 1868 x 1756 mm, rozstaw osi 2707 mm, masa własna 1978 kg, ładowność 560 kg, pojemność bagażnika 65/477/1575 l, pojemność zbiornika paliwa 65 l.

amis

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA