Wygodny rodzinny transport za nieprzesadzone pieniądze. Ów transport ostatnio urósł i nabrał ogłady, a jeśli zamknąć jedno oko, to nawet wyładniał. Teraz mierzy jakieś 4,6 metra, ma świetne wyposażenie i nie wygląda jakby mu ktoś poniewczasie dokleił do pleców balkon.
W efekcie nawet najciaśniejsze wnętrze wśród tej trójki oferuje kawał przestrzeni, z niezłym dostępem i sporą ilością miejsca w osi x, y i z. Mając najkrótszy rozstaw osi, Fiat w celu lepszego wykorzystania przestrzeni stosuje trik z o parę centymetrów wyżej zamontowanymi fotelami i kanapą; podniesienie pasażerów dość skutecznie zmniejsza ilość miejsca potrzebną na nogi (przykładem każdy autobus). Minus jest taki, że siedzi się raczej wysoko, a są tacy, dla których ma to znaczenie. Fotele mają krótkie i wąskie siedziska, a największy mankament kabiny Fiata (pomijając przeciętne materiały wykończeniowe) to właśnie one. Linea za to wiezie najwygodniejszą w tym gronie kanapę, z twardym siedziskiem i wygodnym profilem oparcia, a także ma nawiew na tył. Największe zalety kabiny Cruze'a to przestrzeń z przodu oraz para najwygodniejszych w tym gronie foteli. Podobnie jak Fiat, Chevrolet nie narzuca się szczególnie pod względem jakości materiałów wykończeniowych, chociaż prosty zabieg z wyłożeniem deski rozdzielczej taką samą tkaniną, jaka jest na drzwiach, nieco uspokaja plastikową kabinę. Plus za prostą obsługę i nie gubiący czytelności nawet w ostrym słońcu wyświetlacz, minus za odbicia światła bez przerwy pływające po osłonach zegarów.
Pod względem walorów wnętrza górą jest Renault, najbardziej przestronny i o najlepszej jakości. Wspominaliśmy o tym w teście Fluence'a, ale warto powtórzyć - ten samochód jest w każdą stronę większy niż Laguna poprzedniej generacji. Wielkość kabiny, dostęp, jakość tworzyw i wykończenie są na pewno powyżej przeciętnej, a łagodna kolorystyka kabiny egzemplarza testowego wprowadza leniwy nastrój, jak ulał pasujący zresztą do charakteru silnika Renault. Minus za nieco zbyt miękkie siedzenia - dwie z czterech osób jeżdżących egzemplarzem testowym zwróciły na to uwagę - a także za malutkie i nisko umieszczone elementy obsługi.