Po silnym ciosie kryzysu ekonomicznego Ameryka nie poddaje się. A ichnia motoryzacja, bez tchu leżąca już na deskach, wstaje z kolan, a nawet – widząc kryzys w Europie – śmiało atakuje. Najlepiej wychodzi to Chevroletowi, który na podbój Europy wyruszył już dawno. Właśnie do podstawowego oddziału atakującego (Spark, Aveo, Cruze, Orlando, Captiva), wspomaganego przez Malibu i Camaro, dołącza Cruze w wersji kombi. W Europie ponad 20% klientów nie chce hatchbacka ani sedana, ale właśnie kombi. Bo większe, wygodniejsze, pakowniejsze. Choć nie zawsze urodziwe.
Chevroletowi to kombi się udało – jest zgrabne i proporcjonalne. Dla podkreślenia muskulatury modelu zastosowano szerokie słupki, a więc stosunkowo małe okna, co mocno ogranicza widoczność, zwłaszcza do tyłu. Podniesienie dolnej lini okien to jednak nie ekstrawagancja, lecz walka o podstawowy wskaźnik aut kombi, czyli „urzędową” pojemność bagażnika. Tu uzyskano 500 l (nieźle), a po złożeniu tylnej kanapy 1478 l – ładując „po dach”. Bagażnik jest sprytny, ma dodatkowe schowki. Na dachu są mocne relingi – miejsce na kolejny bagaż.
We wnętrzu wygodnie. Deska ładna, dwukolorowa, z klasycznymi zegarami. Środkowy ekran komputerowo- nawigacyjny, 7-calowy, w bogatszych wersjach wyświetlający również informacje multimedialnego systemu z obsługą smartfonów (My- Link) i obraz z kamery cofania. Jedyny zgrzyt to materiał deski – „mało matowy”, więc brzydko odbija się w przedniej szybie. „Z okazji kombi” Cruze dostał nowe silniki – turbodiesla 1.7 (130 KM) i turbobenzyniaka 1.4 (140 KM). Obydwa są oferowane z 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi.
Nadal w ofercie są benzynowe 1.6 i 1.8 oraz 2-litrowy diesel. Auto z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego prowadzi się bardzo dobrze, ale to nic dziwnego, bo przecież... Cruze to wyścigowy mistrz świata WTCC i w Chevrolecie wiedzą, jak robi się dobre zawieszenia. Nowy Cruze kombi ma pomóc amerykańskiemu Chevroletowi w podbijaniu Europy. Całkiem odwrotnie niż dawno temu „kombinował” Krzysztof Kolumb.
Dane producenta | Chevrolet Cruze Kombi 1.4T |
Cena | 65 990 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 |
Pojemność skokowa | 1364 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 140 KM/6000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 200 Nm/1850–4900 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 9,5 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 134 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dług. x szer. x wys. 4675 x 1797 x 1484 mm, rozstaw osi 2685 mm, masa własna 1405 kg, poj. bagażnika 500/1478 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |