Chevrolet Malibu

Duży i wygodny. Wyrosłeś z chłopięcych marzeń o Camaro, ale wciąż kręcą Cię auta zza Oceanu? Zapraszamy do Malibu!

Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu - duży i wygodny.

 

Jeszcze niedawno klienci w Europie marzący o amerykańskim sedanie segmentu D skazani byli na Chryslera 300C. Odkąd zastąpiła go Lancia Thema, pozostał jedynie import prosto zza Oceanu. Już za moment znów będzie można kupić takie auto w polskim salonie; tym razem - u Chevroleta.

Następca modelu Epica zrywa z koreańskimi naleciałościami i chce sprawiać wrażenie auta amerykańskiego na tyle, na ile pozwala płyta podłogowa Opla Insignii. Masywny przód z dużym "grillem" i wyraźnie przetłoczona maska czynią Malibu ociężałym z wyglądu, odróżniając go od klasowych konkurentów z Europy. Nadwozie skrojono tak, że choć auto faktycznie jest krótsze niż Mondeo czy Passat, wygląda bardziej okazale.

Okazale - po amerykańsku - jest także w kabinie. Zegary i kierownica nawiązują do Camaro, duże fotele pomieszczą nawet nadwymiarowych pasażerów, a przyciski na konsoli środkowej nie wymagają nadzwyczajnej precyzji w celowaniu. Zawieszenie stawia na komfort, ale - w przeciwieństwie do "amerykanów" sprzed lat - Malibu nie huśta i nie ma nic przeciwko dynamicznemu pokonywaniu zakrętów.

Całkiem amerykańska (czytaj - duża) jak na nasze standardy jest również jednostka napędowa. Na początek Chevrolet proponuje Malibu z 2,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 167 KM (później także z dwulitrowym dieslem). Jest on świetnie odizolowany od kabiny, na biegu jałowym i przy wolnej jeździe trzeba nadstawiać ucha, by usłyszeć, że pracuje. A pracuje całkiem intensywnie, o czym informuje komputer pokładowy, rzadko kiedy pokazujący średnie zużycie paliwa na poziomie niższym niż 10 l. Mówimy o wersji z sześciobiegowym automatem, w której ciekawostką jest ręczny tryb zmiany przełożeń - odpowiada za niego przycisk "+/-", ulokowany na szczycie dźwigni zmiany biegów.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cenajeszcze nie znana
KonkurenciOpel Insignia, Skoda Superb
Silnikbenzynowy, R4, 2.4
Moc/przy obrotach167 KM/5800 obr/min
0-100 km/h10,2 s
Prędkość maksymalna206 km/h
Zużycie paliwa8,0 l/100 km
Emisja CO2188 g/km
Silnikpojemność skokowa 2384 cm3, maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 4600 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4865 x 1855 x 1465 mm, rozstaw osi 2737 mm, masa własna 1539 kg, poj. bag. wg VDA 545 l, poj. zbiornika paliwa 73 l.
dane producenta

Czy Malibu ma szanse na zawojowanie naszego rynku? Z benzynowym silnikiem o luksusowej (patrz akcyza) pojemności - niekoniecznie; ale z dwulitrowym dieslem - kto wie? Tylko kto spośród fanów amerykańskich krążowników będzie chciał jeździć "klekotem"?

Tekst: Adam Majcherek

Zobacz także:
REKLAMA