REKLAMA

Chevrolet Malibu

Duży i wygodny. Wyrosłeś z chłopięcych marzeń o Camaro, ale wciąż kręcą Cię auta zza Oceanu? Zapraszamy do Malibu!

Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu - duży i wygodny.

 

Jeszcze niedawno klienci w Europie marzący o amerykańskim sedanie segmentu D skazani byli na Chryslera 300C. Odkąd zastąpiła go Lancia Thema, pozostał jedynie import prosto zza Oceanu. Już za moment znów będzie można kupić takie auto w polskim salonie; tym razem - u Chevroleta.

Następca modelu Epica zrywa z koreańskimi naleciałościami i chce sprawiać wrażenie auta amerykańskiego na tyle, na ile pozwala płyta podłogowa Opla Insignii. Masywny przód z dużym "grillem" i wyraźnie przetłoczona maska czynią Malibu ociężałym z wyglądu, odróżniając go od klasowych konkurentów z Europy. Nadwozie skrojono tak, że choć auto faktycznie jest krótsze niż Mondeo czy Passat, wygląda bardziej okazale.

Okazale - po amerykańsku - jest także w kabinie. Zegary i kierownica nawiązują do Camaro, duże fotele pomieszczą nawet nadwymiarowych pasażerów, a przyciski na konsoli środkowej nie wymagają nadzwyczajnej precyzji w celowaniu. Zawieszenie stawia na komfort, ale - w przeciwieństwie do "amerykanów" sprzed lat - Malibu nie huśta i nie ma nic przeciwko dynamicznemu pokonywaniu zakrętów.

Całkiem amerykańska (czytaj - duża) jak na nasze standardy jest również jednostka napędowa. Na początek Chevrolet proponuje Malibu z 2,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 167 KM (później także z dwulitrowym dieslem). Jest on świetnie odizolowany od kabiny, na biegu jałowym i przy wolnej jeździe trzeba nadstawiać ucha, by usłyszeć, że pracuje. A pracuje całkiem intensywnie, o czym informuje komputer pokładowy, rzadko kiedy pokazujący średnie zużycie paliwa na poziomie niższym niż 10 l. Mówimy o wersji z sześciobiegowym automatem, w której ciekawostką jest ręczny tryb zmiany przełożeń - odpowiada za niego przycisk "+/-", ulokowany na szczycie dźwigni zmiany biegów.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cenajeszcze nie znana
KonkurenciOpel Insignia, Skoda Superb
Silnikbenzynowy, R4, 2.4
Moc/przy obrotach167 KM/5800 obr/min
0-100 km/h10,2 s
Prędkość maksymalna206 km/h
Zużycie paliwa8,0 l/100 km
Emisja CO2188 g/km
Silnikpojemność skokowa 2384 cm3, maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 4600 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4865 x 1855 x 1465 mm, rozstaw osi 2737 mm, masa własna 1539 kg, poj. bag. wg VDA 545 l, poj. zbiornika paliwa 73 l.

Czy Malibu ma szanse na zawojowanie naszego rynku? Z benzynowym silnikiem o luksusowej (patrz akcyza) pojemności - niekoniecznie; ale z dwulitrowym dieslem - kto wie? Tylko kto spośród fanów amerykańskich krążowników będzie chciał jeździć "klekotem"?

Tekst: Adam Majcherek

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (14)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA