REKLAMA

Citroen C3 1.2 PureTech EAT6: Face lifting z umiarem - TEST

Jeśli ktoś skonstruował auto, które w ciągu czterech lat trafiło do 750 tys. kierowców, to znaczy, że trafił w środek tarczy. Citroën to wie, dlatego tylko lekko odświeżył model C3.

Citroen C3 Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 50 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY


Opłaciło się pójść własną drogą. C-trójkę od rywali różni niemal wszystko, co stanowi o charakterze auta – od stylizacji po zachowanie na drodze. I właśnie dzięki temu model nie wymagał radykalnych zmian. Postawiono na jeszcze większą indywidualizację wyglądu, dodając nowe kolor dachu i lakiery nadwozia oraz trzy rodzaje nowych naklejek na dach i tylne słupki dachowe. W ten sposób znacząco zmniejszyło się ryzyko, że sąsiad zaparkuje przed domem identycznym autem, liczba kombinacji kolorystycznych wzrosła bowiem z 36 do 97. Lekko odświeżono przód samochodu, dodając chromowane listwy rozciągające się od świateł dziennych do nowych reflektorów. Na tylnych słupkach z kolei pojawiły się nowe wzory, nawiązujące stylem do tzw. airbumpów, czyli plastikowych paneli na nadwoziu, których kształt też zmieniono. Wewnątrz również nowości – jeszcze bardziej miękkie i przytulne fotele oraz podłokietnik dla kierowcy, a do tego nowe materiały wykończeniowe.

REKLAMA
Citroen C3Fot. Jacek Hanusz
Oryginalne wnętrze w dobrym stylu Citroëna – np. zamiast uchwytów na drzwiach są paski


Po staremu, niestety, został nisko umieszczony ekran – zmieniając temperaturę w kabinie, trzeba oderwać wzrok od drogi i na niego spojrzeć. Zmiana wymaga zresztą przynajmniej dwóch kliknięć, jeśli punktem wyjściowym jest widok ekranu inny niż ten z klimatyzacją. Tak jak fotele, „pluszowe” jest też zawieszenie.
C-trójka nie jest dla tych, którym zależy na wykonywaniu dynamicznych manewrów. Pewnie trzyma się drogi, ale ostrzejsze wejście w zakręt oznacza mocne skłony nadwozia, dlatego jej ulubione tempo jazdy jest niespieszne. Wtedy też mniej irytuje automatyczna 6-biegowa przekładnia, która nigdy nie słyszała o czymś takim, jak płynna i szybka zmiana biegów. Pewnym ratunkiem jest włączenie trybu o dumnej nazwie Sport (która przy okazji świadczy, że Francuzi są obdarzeni humorem), wyostrzającego nieco działanie przekładni. Silnik mógłby mniej palić w mieście – 7,5-8 l/100 km to wynik mierny i po części również „zasługa” przekładni automatycznej. Dlatego – jeśli C3, to tylko ze skrzynią mechaniczną.

Citroen C3Fot. Jacek Hanusz
Tryb Sport automatycznej skrzyni biegów to dowód, że Francuzi mają poczucie humoru
Citroen C3Fot. Jacek Hanusz
Przednie fotele są jak w Citroënie z przełomu lat 80. i 90. Siedziska okazują się miękkie, oparcia szerokie, nawet rodzaj tapicerki jest podobny

 

Dane producenta CITROËN C3 1.2 PURETECH 110 S&S EAT6 SHINE
Cena 74 600 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
110 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
205 Nm
1500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 191 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,0-6,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
137-138 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3996 x 1749 x 1474 mm, rozstaw osi 2539 mm, masa własna 1165 kg, poj. bagażnika 300/922 l, poj. zbiornika paliwa 45 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA