[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.5

Citroën C3 Aircross - 200 złotych za konia

C3 Aircrossa z silnikiem 1.2 turbo o mocy 130 KM Citroën wycenił o 4000 zł drożej niż wersję słabszą o 20 KM. Czy warto dopłacać?

Ktoś powie, że za dodatkową moc zawsze warto zapłacić więcej. OK, ale czy crossover, który porusza się głównie po mieście potrzebuje 130 KM? Naszym zdaniem nie, zwłaszcza że z napędzaniem lekkiego (niecałe 1200 kg) Aircrossa radzi sobie już 110-konna wersja silnika 1.2. Dodatkowe 20 KM podczas miejskiej jazdy sprawia, że na pierwszym biegu, przy nieco mocniejszym gazie, układ kontroli trakcji musi brać się do roboty wyjątkowo często. Lepszą dynamikę silnika da się jednak odczuć poza miastem, a szczególnie wtedy, gdy na pokładzie jest jeszcze ktoś poza kierowcą. Silnik 1.2 PureTech to jeden z naszych ulubionych w kategorii jednostek 3-cylindrowych, co nie zmienia faktu, że na jego reakcję po wciśnięciu gazu trzeba czekać za długo, a przy dynamicznej jeździe spalanie niebezpiecznie zbliża się do 9 l/100 km; poza miastem bez wysiłku można zejść do 6-7 l/100 km. Oprócz ospałej reakcji na gaz irytuje też system start/stop. Stajesz na miejscu parkingowym, silnik gaśnie, a w momencie, gdy chcesz wyłączyć też zapłon, rozrusznik budzi silnik do życia. Nie zdarza się to za każdym razem, ale i tak zbyt często. Układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny, pracuje za to bardzo lekko, sprawiając, że manewry są czynnością niemal niezauważalną. Równie wyluzowany charakter ma zawieszenie, które resoruje miękko, co z jednej strony zwiększa komfort, a z drugiej sprawia, że trzeba się przyzwyczaić do kołysania nadwozia w zakrętach.

REKLAMA

Stanowisko pracy kierowcy urządzone oryginalnie i praktycznie z wyjątkiem, będziemy to powtarzać do znudzenia, obsługi klimatyzacji poprzez ekran

Liczbą udogodnień w kabinie C3 Aircross bardziej przypomina minivany, podobnie jak przestronnością wnętrza (jedynie panoramiczny dach nieco ogranicza przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu). Kanapę można przesuwać (jest dzielona w stosunku 60:40) i zmieniać kąt pochylenia oparć, co daje pewne pole manewru, jeśli idzie o regulowanie pojemności bagażnika. Fotele, typowo dla Citroëna, są miękkie i szerokie, i aż dziwne, że przy całym nacisku na komfort Aircrossowi zafundowano tak lichy i wąski podłokietnik z przodu. Ten model przekonuje jednak jako całość, nawet ze słabszym o 20 KM silnikiem.

Pakiet pomarańczowych dodatków pasuje do Aircrossa wyjątkowo dobrze. Koszt – 800 zł
Dane producenta Citroën C3 Aircross
Cena 77 600 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
130KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
230Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,8 s
Prędkość maksymalna 199 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,2 l
Emisja CO2 119 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4154 x 1824 x 1637 mm, rozstaw osi 2604 mm, masa własna 1173 kg, pojemność bagażnika 410/1289 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij