[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Citroen C3 Elle: z odrobiną różu

Szanujemy wolność wyboru, ale facet z damską torebką na ulicy wygląda co najmniej dziwnie. Podobnie, gdy wsiada do Citroëna C3 Elle – wersji specjalnej, raczej dla pań.

My jednak lubimy wyzwania i z tematem zmierzyliśmy się po męsku. Nie wiemy, czy za wprowadzeniem wersji sygnowanej nazwą modowego magazynu Elle („elle”, czyli z francuskiego „ona”) stała pani prezes marki, Linda Jackson, ale jeśli tak, to gratulujemy wyczucia. Różowe akcenty i metki „Elle” pasują do C-trójki wyjątkowo dobrze. Prawdę mówiąc, nie potrafimy sobie wyobrazić w takiej wersji niemieckich aut ani żadnego innego modelu tej klasy. W cenniku wersja Elle plasuje się między środkową odmianą Feel (tańszą o 5550 zł) i topową Shine (droższą o 2250 zł).

Materiałowe obszycie deski oraz różowe wstawki do wersji Elle pasują wyjątkowo dobrze; 7-calowy ekran dotykowy - w standardzie

Oprócz kolorowych dodatków i airbumpów na drzwiach dostajemy w standardzie elektrycznie regulowane i składane lusterka (przydają się, kiedy trzeba „przytulić się” do kolumny na parkingu galerii), 7-calowy ekran dotykowy, kierownicę obszytą skórą, czujniki parkowania z tyłu, reflektory przeciwmgielne i automatyczną klimatyzację. Za aluminiowe obręcze kół trzeba jednak dopłacać – 1400 zł za 16-calowe, 2200 zł za 17-calowe; te pierwsze w wersji Feel kosztują 2400 zł, drugich nie ma nawet za dopłatą.

Okolicznościowe metki z logo Elle jak na markowych ubraniach

C3 Elle nie można kupić z silnikiem wysokoprężnym ani z najsłabszą, 68-konną jednostką benzynową. 1,2-litrowy silnik PureTech ma trzy cylindry i 82 KM, które w mieście dają radę, ale poza nim zupełnie tracą oddech. Na piętrowy parking auto wjedzie jednak z łatwością, całkiem żwawo uwija się też podczas startów spod świateł. Szczególnie, jeśli rywalizujemy np. z autobusem. Ale żarty na bok, liczy się to, że silnik radzący sobie bez systemu start/stop nie potrzebuje wiele paliwa. Stacje benzynowe nie są ulubionym miejscem ani pań, ani panów, dlatego wstrzemięźliwość C3 Elle jest dużym atutem; w mieście auto spala około 5-6 l/100 km. Gdyby jeszcze odrobinę wyciszono pracę jednostki napędowej, byłoby bardzo dobrze (nieparzysta liczba cylindrów powoduje wibracje na kierownicy i terkotanie w czasie jazdy). Nad tym inżynierowie mogą jeszcze popracować, gorzej, że próg załadunku bagażnika jest za wysoko, a to trudniej zmienić. Poza tym komfort jak w każdym innym C3, czyli wysoki – polubią go nie tylko panie. Ale cały samochód – chyba jednak głównie one.

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C3 Elle - dane techniczne

Dane producenta Citroen C3 1.2 Puretech 82 S&S ELLE
Cena 53 450  zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
82 KM
5750/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
118 Nm
2750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 5-biegowa przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 13,2 s
Prędkość maksymalna 166 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,8 l/100 km
Emisja CO2 110 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback,
dł. x szer. x wys. 3996 x 1749 x 1474 mm, rozstaw osi 2540 mm, masa własna 980 kg, pojemność bagażnika 300/922 l, poj. zbiornika paliwa 45 l.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij