Z zewnątrz C4 nie budzi zachwytu. Jedynym ukłonem w stronę elegancji są liczne chromowane listwy zdobiące nadwozie. Wnętrze jest już bardziej wyszukane. Deska rozdzielcza ma ekstrawagancki krój, z charakterystycznymi "rogami" w daszku nad zegarami. Materiał, z którego ją wykonano to rodzaj gumo-plastiku. Wygląda prawie jak flock, którym pokryte są deski aut rajdowych.
Wskaźniki nie grzeszą czytelnością. Kolor ich podświetlenia można zmieniać - od białego po różne odcienie niebieskiego, ale tylko ten pierwszy daje porządny kontrast. Kierownica jest ogromna - jak w ciężarówce, a podcięcie u dołu nie wystarcza, by nadać autu sportowy klimat. Na kierownicy jest sporo przycisków, choć w porównaniu z poprzednim C4, ich liczbę mocno ograniczono. Mimo to znalazło się na niej kilka funkcji bynajmniej nie pierwszej potrzeby, np. regulacja podświetlenia zegarów, włącznik oświetlenia wnętrza, wzorowanego na "night panelu" Saaba - gasi na desce wszystkie światła z wyjątkiem prędkościomierza. Na szczęście znalazło się także miejsce na przyciski do sterowania radiem, telefonem i tempomatem.
Największym atutem C4 okazuje się "kanapowy" charakter zawieszenia. Chociaż jest miękkie, nie odbija się to niekorzystnie na właściwościach jezdnych i auto zachowuje się bezpiecznie. Słabość tego zawieszenia polega na kiepskim tłumieniu większych, poprzecznych nierówności, na których potrafi solidnie zadudnić.
Citroen C4 1.6 HDI Attraction
Citroen C4 1.6 HDI Attraction | |
---|---|
Cena | 69 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1560 cm3 |
Moc maksymalna | 112 KM |
przy obrotach | 3600/min |
Maksymalny moment obrotowy | 270 Nm |
przy obrotach | 1750/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 11,3 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 4,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 119 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4329 x 1789 x 1498 mm, rozstaw osi 2608 mm, masa własna 1440 kg, pojemność bagażnika 408/1183 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
|
Same pochwały należą się 112-konnemu silnikowi HDI. Mimo niewielkiej pojemności (1,6 l), generuje przyzwoity moment obrotowy i sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem ważącego aż 1440 kg samochodu. Pracuje cicho, nawet tuż po rozruchu. Bez systemu start/stop potrafi zadowolić się średnio 5,6 l/100 km. Mocno poganiany, silnik ten zużywa 7,6 l oleju napędowego na 100 km, ale łagodnie traktowany - już tylko 4,6 l/100 km. Przy 60-litrowym zbiorniku paliwa C4 może przejechać na jednym tankowaniu nawet 1300 km. Aż dziwi, że wlewu paliwa, który nie ma korka, nie zabezpieczono dodatkowo.
DOBRY PATENT
Michał Hutyra
redaktor "auto motor i sport"
Pamiętaj, że u Citroëna cennik to punkt wyjścia do negocjacji. Zależnie od roku modelowego oszczędzisz od 7 do 11 tys. zł.