Citroen C4: Wietrzyk zmian

Citroën odświeżył C4 – z zewnątrz zmieniło się tyle co nic, w środku odrobina, a pod maskę trafiły nowe silniki. Być może to ostatnie podrygi przed zakończeniem produkcji modelu.  

Citroen C4
Jedyne, co odróżnia C4 po liftingu od starszej wersji to układ elementów pod kloszami świateł
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 87 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zmian widocznych gołym okiem jest niewiele – przeprojektowano wnętrza reflektorów i tylnych lamp, dodano dwa nowe kolory nadwozia, w kabinie pojawił się 7-calowy ekran dotykowy i (opcjonalnie) system uruchamiania auta za pomocą przycisku na tunelu środkowym. Jednak to wystarczyło, by „nowe” C4 postawione obok „starego” faktycznie prezentowało się bardziej świeżo.

Jeździliśmy autem z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM z nową, sześciobiegowa przekładnią automatyczną. To jedna z sześciu nowych jednostek napędowych, które spełniają wymogi normy Euro 6 i będą od teraz dostępne w C4. 230 Nm momentu obrotowego, dostępnych już przy 1750 obr/min, sprawia, że C4 potrafi być całkiem żwawym autem, pozostawiając zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie – kilkugodzinną przejażdżkę skończyliśmy ze średnim wynikiem 6,9 l/100 km.

Według nas niewielkie zmiany stylistyczne mogą zwiastować koniec produkcji tego modelu – auta marek PSA (Citroën, Peugeot, DS) mają się uzupełniać, a nie konkurować ze sobą. Mając znakomitego Peugeota 308, niezłego Citroëna Cactusa i świetnie sprzedające się C4 Picasso, PSA zdaje się nie potrzebować zwykłego C4.


Adam Majcherek - redaktor auto motor i sport

Komfortowy, dopracowany, przestronny kompakt pełen sprawdzonych rozwiązań. Jeśli nie oczekujesz sportowych wrażeń – warto rozważyć.
To polubisz - ekran dotykowy
C4 oparł się trendowi na przesadną tabletoizację – jest ekran dotykowy, ale przyciski zostały tam, gdzie ich miejsce.
Tego nie - asystent pasa ruchu
Wibracje siedziska, gdy najedziesz na linię na asfalcie, są denerwujące. Na szczęście można je wyłączyć.
Dane producenta CITROËN C4 SHINE PURETECH 130 S&S EAT6
Cena 85 800 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3
Pojemność skokowa 1199 cm3
Moc maks./przy obrotach 130 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 230 Nm/1750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 10,9 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,9 l/100 km
Emisja CO2 113 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4329 x 1789 x 1498 mm, rozstaw osi 2608 mm, masa własna 1315 kg, pojemność bagażnika 408/1183 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
 
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA