Wyszukany stylistycznie, by nie rzec przestylizowany, Citroën C5 Aircross wzbudził w nas początkowo podejrzenie, że rzucający się w oczy wygląd tuszuje w nim brak innych zalet.
Kolejne kilometry spędzone za kierownicą rozwiały te wątpliwości.
Citroen C5 Aircross - Pozytywnie zaskakuje
131-konny turbodiesel 1.5 okazał się zaskakująco dynamiczny, pozwalając na bardzo sprawne wyprzedzanie. Po naciśnięciu pedału gazu następuje króciutka zwłoka, po której auto z tym większym impetem nabiera przyspieszenia. Z danych fabrycznych wynika, że nie jest ono imponujące (0-100 km/h w czasie 10,6 s), jednak w subiektywnym odczuciu pozytywnie zaskakuje. Spory udział ma w tym automatyczna skrzynia biegów szybko zmieniająca przełożenie. W efekcie również na drogach szybkiego ruchu można się Aircrossem poruszać bez kompleksów. Przyspieszeniu towarzyszy głęboki, ale nienatrętny dźwięk silnika. Ani takiego odgłosu, ani temperamentu nie spodziewalibyśmy się po samochodzie o wyglądzie miłej zabaweczki.
![]() |
Wnętrze, tak jak zewnętrze, też jest wyszukane. Kierowcę dzieli od pasażera masywna konsola |
![]() |
Grafika cyfrowych wskaźników ładna, ale ich wskazania nie są zbyt czytelne |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Komentarze
~masek, 2021-02-09 13:35:26
~antoś, 2021-02-09 13:21:56
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?