REKLAMA

Citroen C5 Aircross: Pozory mylą - TEST

Nieduży, zgrabny, przykuwający uwagę stylistyką – Citroën C5 Aircross z dieslem 1.5 pod maską ma też wiele cech praktycznych.

Citroen C5 Aircross Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 96 350 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wyszukany stylistycznie, by nie rzec przestylizowany, Citroën C5 Aircross wzbudził w nas początkowo podejrzenie, że rzucający się w oczy wygląd tuszuje w nim brak innych zalet.
Kolejne kilometry spędzone za kierownicą rozwiały te wątpliwości.

REKLAMA

Citroen C5 Aircross - Pozytywnie zaskakuje 

131-konny turbodiesel 1.5 okazał się zaskakująco dynamiczny, pozwalając na bardzo sprawne wyprzedzanie. Po naciśnięciu pedału gazu następuje króciutka zwłoka, po której auto z tym większym impetem nabiera przyspieszenia. Z danych fabrycznych wynika, że nie jest ono imponujące (0-100 km/h w czasie 10,6 s), jednak w subiektywnym odczuciu pozytywnie zaskakuje. Spory udział ma w tym automatyczna skrzynia biegów szybko zmieniająca przełożenie. W efekcie również na drogach szybkiego ruchu można się Aircrossem poruszać bez kompleksów. Przyspieszeniu towarzyszy głęboki, ale nienatrętny dźwięk silnika. Ani takiego odgłosu, ani temperamentu nie spodziewalibyśmy się po samochodzie o wyglądzie miłej zabaweczki.

Citroen C5 AircrossFot. Jacek Hanusz
Wnętrze, tak jak zewnętrze, też jest wyszukane. Kierowcę dzieli od pasażera masywna konsola
Citroen C5 AircrossFot. Jacek Hanusz
Grafika cyfrowych wskaźników ładna, ale ich wskazania nie są zbyt czytelne

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 Aircross - Bez kołysania 

Kolejna mocna strona C5 Aircrossa to zawieszenie bardzo skutecznie amortyzujące nierówności i nie powodujące przy tym kołysania nadwozia. Także przechyły w zakrętach są nieduże. Citroën zastosował amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami, które eliminują efekt gwałtownego „dobijania” na dziurawych drogach. To sprawia, że podróż jest bardzo komfortowa. Także dzięki fotelom – szerokim wygodnym, sprężystym, chociaż niezbyt dobrze przytrzymującym ciało w zakrętach. Trzy fotele z tyłu można z osobna przesuwać w zakresie 15 cm, powiększając lub zmniejszając pojemność bagażnika o 140 litrów. Pochylenie oparć też można regulować indywidualnie; fotele da się łatwo składać od strony bagażnika. Ten z kolei okazuje się bardzo ustawny, więc można w nim bez trudu przewieźć małą szafkę, ale nie torbę z zakupami, bo w środku brakuje choćby jednego haczyka czy siatki, które mogłyby tę torbę przytrzymać.
Citroën C5 Aircross w testowanej, najdroższej wersji Shine jest bogato wyposażony, w tym w systemy bezpieczeństwa. Obok dynamicznego silnika, komfortu i funkcjonalności jest to kolejny dowód, że model ten potrafi więcej, niż tylko oryginalnie wyglądać.

Citroen C5 AircrossFot. Jacek Hanusz
Fotele łatwo się przesuwa – służy do tego uchwyt pod siedziskiem; kabina okazuje się wysoka w środku

Zobacz także:

Dane producenta CITROËN C5 AIRCROSS BLUE HDI 130 SHINE
Cena 137 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1499 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
131 KM
3750/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,6 s
Prędkość maksymalna 189 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,3-5,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
139-143 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4500 x 1841x 1689 mm, rozstaw osi 2730 mm, masa własna 1500 kg, poj. bagażnika 580/1630 l, poj. zbiornika paliwa 53 l.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA