Citroën z SUV-ami zaspał, ale chce nadrobić stracony czas i wjeżdża na bardzo zatłoczoną scenę dopracowanym modelem nr 2 o przydomku Aircross (po mniejszym C3 Aircrossie). Szefowa francuskiej marki – Linda Jackson – powiedziała nam, że „C5 Aircross to kwintesencja Citroëna, który wraca do korzeni”. A korzenie francuskiej marki to wyrazisty styl i ponadprzeciętny komfort. Takie zapowiedzi towarzyszą co drugiej prezentacji nowego modelu, dlatego mówimy „sprawdzam”.
Citroen C5 Aircross kontra Mazda CX-5 i Kia Sportage: Citroën wygrywa pod względem nadwozia
Citroën C5 Aircross potrafi dotrzymać kroku Kii Sportage i Maździe CX-5 tylko na prostej
Chociaż kabina C5 Aircrossa jest najwęższa i najniższa spośród testowanej trójki, różnice liczy się w milimetrach. Z przodu najszersze wnętrze ma Kia (1510 mm), z tyłu – Mazda (1505 mm). C5 Aircross ze Sportagem przegrywa o 20 mm, z CX-5 – o 25 mm. Francuski SUV miażdży konkurentów pojemnością bagażnika – 580 litrów wobec 494 l w Maździe CX-5 i 439 l w Kii Sportage to różnica więcej niż spora. Ale to nie cała przewaga C5 Aircrossa. Trzy jednakowej szerokości, niezależnie przesuwane w zakresie 15 cm i składane fotele z tyłu pozwalają na chwilowe zwiększenie pojemności bagażnika o dodatkowe 140 litrów.

Problem Aircrossa polega na tym, że – pomimo największego rozstawu osi – miejsca z tyłu na kolana jest w nim mniej niż w Sportage’u, którego rozstaw osi jest mniejszy o 6 cm. Jeśli za kierownicą Citroëna siedzi osobnik o wzroście około 190 cm, za oparciem fotela pozostaje 17 cm do kanapy. Gdy tę przesunie się maksymalnie do przodu, na kolana pozostają z tyłu zaledwie 2 cm. Wówczas z tyłu w C5 Aircrossie nie usiądą nie tylko dorośli, ale nawet dzieci. Trzy jednakowo szerokie fotele z tyłu mają jednak „moc”. Po pierwsze, na środkowym miejscu siedzi się niemal tak samo wygodnie, jak na zewnętrznych. W Maździe CX-5 i Kii Sportage oparcie kanapy w tym miejscu zostało wyprofilowane odwrotnie do kształtu pleców, ponieważ kryje podłokietnik. Po drugie, tunel środkowy Citroëna jest najbardziej płaski, co stwarza w miarę komfortowe miejsce na nogi. Taka konstrukcja płyty podłogowej wynika między innymi z faktu, że jako jedyny w tym gronie SUV francuskiej marki nie może być wyposażony w napęd na cztery koła, więc jego tunel środkowy nie musi zmieścić wału napędowego kół tylnej osi.
CITROËN C5 AIRCROSS |
|
Mistrz wszechstronności | |
![]() |
|
![]() |
![]() |
Trzy niezależnie regulowane fotele o takiej samej szerokości, tworzące kanapę, sprawiają, że C5 Aircross zasługuje na miano samochodu pięcioosobowego bardziej niż konkurenci; „dyskotekowy” 12-calowy wyświetlacz w miejscu zegarów |
Pod względem jakości wykończenia wnętrza SUV Citroëna jest o pół kroku przed Kią Sportage i Mazdą CX-5. Różnice dotyczą szczegółów, ale to właśnie one robią tzw. robotę. Inny sposób przeszycia tapicerki foteli, przyjemniejsza dla oka kolorystyka, bardziej futurystyczny kształt dźwigni zmiany trybów pracy automatycznej przekładni – wszystko razem sprawia, że we wnętrzu C5 Aircrossa można poczuć się jak w modelu nieco wyższej klasy niż popularnej.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Komentarze
~vvghv, 2020-08-13 20:01:57
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?