Cupra Formentor e-Hybrid: Nikogo nie udaje - TEST

Cuprę Formentora testowaliśmy w topowej, ponad 300-konnej odmianie VZ. Teraz czas na wersję hybrydową typu plug-in, która właśnie trafia do oferty.

Cupra Formentor Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 119 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Znakomite wrażenie robi przede wszystkim stylizacja nadwozia – crossover Cupry wygląda jak krzyżówka Seata Leona z Lamborghini Urusem pomniejszona o półtora rozmiaru. Nadwozie ma świetne proporcje, długi przód, krótki przedni zwis i tak mocno zaakcentowane tylne błotniki, że można pomyśleć, iż jest autem tylnonapędowym.

REKLAMA

Cupra Formentor e-Hybrid - Zasięg 35 km

Pod blachą Formentor e-Hybrid ma ten sam zestaw klocków, co inne modele grupy VW (najbliżej mu chyba do Audi Q3). Korzysta ze znanego zespołu hybrydowego opartego na benzynowej jednostce 1.4 turbo i stosunkowo mocnym, 115-konnym silniku elektrycznym. Ładowanie akumulatorów litowo-jonowych z gniazdka trwa 5 godzin, z wallboxa zaś 3,5 godziny, a energii elektrycznej wystarcza, by w warunkach miejskich pokonać ok. 35 km.

Cupra FormentorFot. Jacek Hanusz
Kabina jest mocno „cyfrowa”, z ekranami w miejscu zegarów i na konsoli. Dodatki w kolorze miedzi wyglądają bardzo dobrze


Na drodze Cupra zachowuje się jak rasowy, nawet trochę usportowiony kompakt. Skręca chętnie, a układając się w zakręt, daje kierowcy poczucie dużej stabilności. Układ jezdny zapewnia doskonały kontakt kół z nawierzchnią i nawet przy dużej, jak na auto tej wielkości, masie własnej wynoszącej prawie 1,7 tony (cóż, hybryda) zapewnia komfort resorowania na przyzwoitym poziomie. Ogólne wrażenie dużych możliwości Formentora sprawia, że kierowca czasem ma nawet ochotę na bardziej entuzjastyczną jazdę, a tego nie da się powiedzieć o zbyt wielu modelach tej klasy. Tej pokusie sprzyja również moc zespołu napędowego (204 KM), wyższa od przeciętnej wśród konkurencyjnych crossoverów. Mocy brakuje natomiast systemowi multimedialnemu, który zbyt często działa po prostu powoli.

REKLAMA

REKLAMA

Cupra Formentor e-Hybrid - Auto dla kierowcy

Jednak – i to jest chyba największy sukces Formentora – nie sprawia wrażenia jakby był n-tym klonem n-tego modelu. Pod względem wrażeń z jazdy ma odrębny charakter i już chociażby dlatego jego zakup jest wart rozważenia przez każdego, kto szuka tzw. auta dla kierowcy. Tylko, ze względu na cenę, raczej nie jako hybryda.

Cupra FormentorFot. Jacek Hanusz

 

Dane producenta CUPRA FORMENTOR E-HYBRID
Cena 162 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy plug-in: silnik benzynowy i elektryczny
Moc maks. układu napędowego 204 KM
Maks. moment obr. układu 350 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4 turbo, 1395 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
110 kW (150 KM)
5000-6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1550-3500/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 85 kW (115 KM)
Maks. moment obr. b.d.
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 12,8 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,8 s
Prędkość maksymalna 205 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 1,2-1,3 l/100 km
Emisja CO2 30-37 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4450 x 1839 x 1510 mm, rozstaw osi 2680 mm, masa własna 1681 kg, pojemność bagażnika 345/1415 l, poj. zb. paliwa 40 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA