Cupra Leon: Nietuzinkowy- TEST

W kategorii kostiumowej nominację do Oscara ma pewną. Można odnieść wrażenie, że Leon w przebraniu Cupry jest zupełnie innym autem niż Seat, na bazie którego go stworzono.

Cupra Leon Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 71 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Tak, być może większe szanse na nagrodę za całokształt ma BMW przygotowujący przebrania swoich modeli spod znaku „M”, ale to Cupra jest debiutującym czarnym koniem w kategorii kostiumowej. Owszem, przełączniki czy system multimedialny pochodzą z jednego wspólnego magazynu z częściami i są podobne do tych w Skodzie, Seacie czy Volkswagenie. Ale sztuką jest zadbać o to, by wrażenie jakości było lepsze, a przede wszystkim sprawić, żeby Cupra zyskała indywidualny styl. Wyjątkowość tego auta tworzą matowy lakier, charakterystyczne dodatki w kolorze miedzi, zapewniające dobre podparcie i przeszyte miedzianą nitką fotele oraz kierownica z przełącznikiem trybów. Najostrzejszy z nich, o nazwie Cupra, jest przerysowany i zbyt nerwowy, ponieważ w tym trybie ikonka systemu kontroli trakcji świeci prawie cały czas. Ten układ działa jednak całkiem dobrze, gdyż 300-konna Cupra z napędem na przednią oś przyspiesza skutecznie, uzyskując prędkość 100 km/h w czasie zazwyczaj krótszym niż deklarowane przez producenta 5,7 sekundy. Podczas przyspieszania w łuku trzeba jednak uważać na tendencję Cupry do wyjeżdżania poza zadany tor jazdy. W takiej sytuacji opony o szerokości 235 mm mogą stracić trakcję. Tryb sportowy jest bardziej precyzyjny.

REKLAMA
Cupra LeonFot. Paweł Krzyśków
Cupra LeonFot. Paweł Krzyśków
Do ostrzegania przed zmianą pasa wykorzystano listwę diod. Jeśli w martwym polu pojawi się pojazd, jej fragment podświetla się na pomarańczowo

Cupra Leon - Dźwięk z głośników 

Sztuczny dźwięk silnika pochodzący z głośników brzmi nieźle i akcentuje głównie wyższe obroty. Generowanie strzałów z układu wydechowego może być uzależniające, kierowca ma większy wpływ na ich wywoływanie w trybie ręcznej zmiany biegów, jeśli umiejętnie używa pedału gazu.
Oczywiście Cupra Leon doskonale sprawdzi się jako całkiem wygodne kompaktowe auto do podwożenia dzieci do szkoły i codziennych dojazdów do pracy. To samochód dla osób, które oczekują czegoś więcej, niż przejazd z miejsca na miejsce.

Cupra LeonFot. Paweł Krzyśków
Cupra LeonFot. Paweł Krzyśków
Bardziej wydajne hamulce z zaciskami firmy Brembo kosztują około 8 tys. zł

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Dane producenta CUPRA LEON 2.0 TS
Cena 158 600 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
300 KM
5300/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 7,5–7,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
171–173 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4398 x 1799 x 1442 mm, rozstaw osi 2683 mm, masa własna 1490 kg, poj. bagażnika 380 l, poj. zbiornika paliwa 50 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA