Cupra Leon PHEV: Wachlarz emocji - TEST

Przez kilkadziesiąt kilometrów może być autem elektrycznym, a potem hybrydą. Cupra Leon PHEV chce także wywołać emocje. Czy wywołuje?

Cupra Leon Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 147 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przede wszystkim wywołuje szok. Ceną. 160 tys. zł plus kilka dodatków i osiągamy poziom ponad 170 tys. zł. Mamy więc wrażenie graniczące z pewnością, że Cupra Leon e-Hybrid będzie na drogach rzadkim widokiem. Nadwozie pokryte szarym matowym lakierem, 19-calowe obręcze kół i sportowe dodatki we wnętrzu sugerują, że to hybrydowy hot-hatch. Fotele, kierownica, pozycja kierowcy, tryb jazdy Cupra – wszystko to może się podobać.

REKLAMA
Cupra LeonFot. Jacek Hanusz
Cupra LeonFot. Jacek Hanusz
Oryginalne wzornictwo to jedna z zalet Cupry – przykładem kierownica

Po wciśnięciu startera szybko odechciewa się jednak jazdy w najostrzejszym trybie, bo z głośników płynie bardzo nienaturalny dźwięk silnika – bardziej „V6” niż rzędowej czwórki, która rzeczywiście jest pod maską. W trybie indywidualnym można na szczęście pozbyć się tej wątpliwej akustycznej atrakcji. Przy dynamicznej jeździe trzeba pamiętać, że Leon nie lubi jednoczesnego skręcania i ostrego przyspieszania. Te manewry lepiej wykonywać po kolei – hamowanie, skręt, płynne dodanie gazu. Wtedy auto prowadzi się pewnie i może dać przyjemność z jazdy, czuć jednak, że wiezie dodatkowe kilogramy w postaci akumulatorów i silnika elektrycznego. Dzięki tym podzespołom Leon jest całkiem niezłym elektrykiem – przez 48 km. Potem, podczas jazdy miejskiej, wyczerpuje się energia w akumulatorach. Ładowanie ich z gniazdka zajmuje pięć godzin (nieźle). Jak podsumować tę wersję Cupry? Nie tak szybka, jak wygląda, i droga, choć oszczędna.

Cupra LeonFot. Jacek Hanusz
Fotel dobrze podpiera ciało z boku i ładnie wygląda – m.in. za sprawą zintegrowanych zagłówków

 

Dane producenta CUPRA LEON 1.4 E-HYBRID DSG
Cena 159 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: silniki benz. i elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 245 KM
Maks. moment obr. układu 400 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4 turbo, 1395 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
110 kW (150 KM)
5000-6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1550-3500/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 85 kW (116 KM)
Maks. moment obr. 330 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 12,8 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 6,7 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 1,3-1,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 30-32 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4398 x 1799 x 1442 mm, rozstaw osi 2683 mm, masa własna 1671 kg, pojemność bagażnika 270 l, poj. zbiornika paliwa 40 l.

 

Cupra LeonFot. Jacek Hanusz

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA