[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

DS 3 Crossback E-Tense: jak jeździ elektryczny crossover? | TEST

DS 3 Crossback jest od niedawna dostępny także w elektrycznej wersji E-Tense. Zapewnia zasięg 320 km i sporą dawkę prestiżu.

Elektryczny DS 3 Crossback ma w sobie dużo więcej niż tylko odrobinę francuskiego uroku – cały wyróżnia się wyszukaną stylistyką. Wysokiej próby są wykonanie i dobór materiałów świadczące o tym, że mamy do czynienia z autem klasy premium we francuskim stylu. A przecież ten kompaktowy model to internacjonalista z krwi i kości – jest montowany pod Paryżem, akumulator powstaje w Hiszpanii, a elektryczny zespół napędowy w Chinach.

DS 3 Crossback - jazda

To wszystko przestaje mieć znaczenie, gdy usiądzie się za kierownicą DS-a. Typowo dla samochodów elektrycznych, E-Tense łagodnie i cicho rusza z miejsca. Dźwignia służy jedynie do załączania biegów do jazdy w przód i w tył, przełożenie jest stałe, a kierowca operuje tylko pedałami przyspieszenia i hamulca, resztę elektronika załatwia sama.
DS 3 Crossback z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i momencie obrotowym osiągającym wartość 260 Nm nie jest przesadnie szybki. W końcu jednostka ta musi wprawić w ruch masę 1600 kg. Z danych fabrycznych wynika, że do setki Crossback przyspiesza w niecałe 9 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 150 km/h.
Ważący 350 kg akumulator gromadzi energię o wartości 50 kWh, co wystarcza do przejechania 320 km (według WLTP). Średnie zużycie energii ma wynosić 17,8 kWh, jednak na trasie wiodącej zwykłymi drogami i autostradą komputer wskazał zapotrzebowanie na 18,6 kWh. Przy dość dynamicznej jeździe to dobry wynik.

Tablicę rozdzielczą pokryto stebnowaną skórą. Prestiżowe auto nie lubi pośpiechu: setka w 8,7 s
Jeśli chodzi o przestronność wnętrza, nie można mieć zbyt wysokich oczekiwań. Wprawdzie Crossback jest nieco większy niż skonstruowane na tej samej płycie podłogowej Peugeot 208 i Opel Corsa, ale miejsca z tyłu i w bagażniku nie ma w nim zbyt wiele. Można być za to zadowolonym z komfortu. Zawieszenie sprawnie tłumi nierówności drogi i rzadko wstrząsa pasażerami; jest wiele samochodów elektrycznych, które gorzej sobie z tym radzą.

REKLAMA

DS 3 Crossback - wyposażenie i ceny

DS 3 Crossback E-Tense nie należy do tanich kompaktów – w podstawowej wersji So Chic kosztuje 159 900 zł. Trzeba jednak przyznać, że ma dość bogate wyposażenie seryjne, m.in. system automatycznego hamowania w razie wykrycia przeszkody (np. innego pojazdu, pieszego czy rowerzysty), system informujący kierowcę o niezamierzonym przekroczeniu linii wyznaczającej pas ruchu, systemy rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości oraz monitorowania martwego pola. Inne elementy ułatwiające codzienne życie to m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka, czy automatyczna klimatyzacja. Z płatnych dodatków warto zdecydować się na system nawigacji (3700 zł), czy matrycowe reflektory LED (5700 zł). A więc bogato, choć nietanio – po prostu premium w wydaniu kompaktowym.

E-Tense może być zasilany energią elektryczną z ładowarki o mocy do 100 kW

Dane producenta DS 3 CROSSBACK E-TENSE
Cena 159 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika elektryczny AC
Moc maksymalna
przy obrotach
100 kW (136 KM)
b.d.
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
260 Nm
b.d.
Zespół akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 32,6 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów automatyczna o stałym przełożeniu
OSIĄGI
0–100 km/h 8,7 s
Prędkość maksymalna 150 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Zasięg (WLTP) 320 km
Zużycie energii elektr. 17,8 kWh/100 km
Emisja CO2 0 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4118 x 1791 x 1534 mm, rozstaw osi 2558 mm, masa własna 1600 kg, pojemność bagażnika 350 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA