DS 7 Crossback E-Tense: Ze sztuką w tle - TEST

Dzięki specjalnej aplikacji w systemie multimedialnym można tym autem wybrać się do Luwru, nie wyjeżdżając z garażu. Co poza tym potrafi 300-konny, hybrydowy DS 7 Crossback?

DS7 Crossback Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Piramidy na obudowach lusterek, suwakach nawiewów, pokrywie schowka, na emblematach w środku i na zewnątrz auta, do tego klasyczny dla DS-a motyw rombu w ikonkach menu, na zegarach cyfrowych, w systemie multimedialnym i na przyciskach – chyba o niczym nie zapomnieliśmy. Dbałości o szczegóły Francuzom na pewno nie można odmówić. Z pietyzmem wykończono całą kabinę, która po trzech latach od debiutu DS 7 Crossbacka nadal urzeka estetyką, a tablica nadal wygląda inaczej niż te w większości aut na rynku.

REKLAMA

DS 7 Crossback - Louvre

Wersja limitowana, o nazwie Louvre, jest oferowana z mocnym dieslem lub jako mocna hybryda – i trzeba za nią zapłacić o ok. 45 tys. zł więcej niż za najlepiej wyposażoną odmianę Performance Line. To z kolei oznacza, że hybryda ociera się o granicę 300 tys. zł, a auto, które kosztuje aż tyle, musi być naprawdę dobre, żeby kupiło je więcej niż kilku klientów. Jednak by się na to zdecydowali, zachęta w postaci wysmakowanych detali i roczny bilet wstępu do Luwru (w cenie) mogą nie wystarczyć.

DS7 CrossbackFot. Jacek Hanusz
Mimo że od debiutu auta minęło kilka lat, wnętrze broni się oryginalną stylizacją i jakością wykończenia

 

REKLAMA

REKLAMA

DS 7 Crossback - Trzy silniki 

Do dyspozycji kierowca ma aż trzy silniki – benzynowy 1.6 turbo i po jednym elektrycznym przy każdej z osi. Łączna moc 300 KM, a przede wszystkim natychmiastowy zastrzyk elektrycznej siły napędowej, pozwalają przyspieszać z entuzjazmem już od niskich obrotów. Zapędzanie jednostki benzynowej wyżej ma niewiele sensu, bo DS staje się wtedy bardziej głośny niż szybki. Najlepsze osiągi Crossback ma wtedy, gdy w akumulatorach jest odpowiedni zapas energii. Można je ładować z jednofazowego gniazdka 230 V, tyle że w ciągu dwóch godzin zapełnia się on zaledwie do ok. 20%. Lepiej użyć ładowarki o mocy do 7,4 kW, która naładuje go od zera do pełna w niecałe dwie godziny. Jeśli ktoś nie może regularnie doładowywać akumulatorów, zakup tego auta nie będzie miał dla niego sensu, bo zużycie paliwa w mieście, przy rozładowanej „baterii”, wynosi nawet 10 l/100 km. Na autostradzie nie jest lepiej, a niewielki bak zmusza do częstych wizyt na stacji. Naładowany do pełna DS 7 odwdzięczy się zasięgiem ok. 30 km „na prądzie” (w zimie) i średnim zużyciem paliwa niższym o połowę. Warto mieć to na uwadze.

DS7 CrossbackFot. Jacek Hanusz
Podejście do szczegółów jest godne podziwu – piramida Luwru widnieje nawet na suwaku nawiewu
DS7 CrossbackFot. Jacek Hanusz
Ten sam znak wytłoczono na pokrywie schowka. Materiały w kabinie są z wyższej półki

 

Dane producenta DS 7 CROSSBACK E-TENSE LOUVRE
Cena 296 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy plug-in: benzynowy + 2 elektr. AC
Moc maks. układu napędowego
przy obrotach
300 KM
6000/min
Maks. moment obr. układu
przy obrotach
520 Nm
3000/min
Silnik spalinowy benz., R4 turbo, 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
5500/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
3000/min
Silnik elektryczny z przodu
 
Moc maksymalna 74 kW (100 KM)
Maks. moment obr. b.d.
Silnik elektryczny z tyłu  
Moc maksymalna 82 kW (112 KM)
Maks. moment obr. b.d.
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 13,2 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-bieg. przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,9 s
Prędkość maksymalna 235 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 1,3 l/100 km
Emisja CO2 30 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4573 x 1906 x 1625 mm, rozstaw osi 2738 mm, masa własna 1825 kg, poj. bagażnika 555/1750 l, poj. zbiornika paliwa 43 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA