[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

DS 7 Crossback E-Tense: jak jeździ hybrydowy SUV?

Silnik spalinowy i aż dwa silniki elektryczne to pomysł marki DS na nowoczesny pojazd hybrydowy z napędem na cztery  koła. Od 2025 roku DS będzie sprzedawał wyłącznie auta elektryczne i hybrydowe. Raport z jazdy modelem DS 7 Crossback E-Tense z napędem hybrydowym.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 94 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

E-Tense zawsze rozpoczyna jazdę, używając tylko napędu elektrycznego. Korzystając z niego można przejechać do 58 km i rozpędzić się do 135 km/h. Ponowne naładowanie akumulatorów zajmie niecałe dwie godziny, jeśli użyjemy trójfazowej ładowarki lub siedem godzin, jeśli skorzystamy z domowego gniazdka. Samochód może odzyskiwać energię podczas hamowania, a dzięki trybowi e-save może zachować jej zapas, żeby użyć go np. po dojechaniu do strefy, w której mogą się poruszać wyłącznie pojazdy elektryczne.

Jakość materiałów użytych wewnątrz jest wysoka. Wersję e-Tense rozpoznamy po literze E na dźwigni zmiany biegów, na której prócz trybu D pojawił się tryb B służący do odzyskiwania energii podczas hamowania

DS 7 Crossback E-Tense - benzyniak plus dwa elektryki

Układ napędowy składa się z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i mocy 200 KM oraz z dwóch silników elektrycznych: 100-konnego zamontowanego z przodu służącego do samodzielnej jazdy z wyższymi prędkościami oraz drugiego, z tyłu, 112-konnego, którego zadaniem jest praca w trybie 4WD. Napęd na cztery koła może być realizowany w oparciu wyłącznie o silniki elektryczne lub poprzez silnik spalinowy z przodu i elektryczny z tyłu. Temu ostatniemu nie zabraknie energii, ponieważ używając silnika spalinowego, można podczas jazdy ładować akumulatory. Układ napędowy wytwarza maksymalnie 300 KM, zapewniając przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy. Francuzi deklarują średnie zużycie paliwa na poziomie 1,3 l/100 km, ale warto mieć na uwadze fakt, że po przejechaniu początkowych 50 km spalanie nie będzie się znacząco różniło od spalania aut z napędem wyłącznie benzynowym. Zastosowanie układu hybrydowego podniosło masę pojazdu o 340 kg w porównaniu z wersją spalinową, ale nie wpłynęło negatywnie na ilość miejsca we wnętrzu.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

DS 7 Crossback E-Tense - przyjemna atmosfera

Charakterystyczna stylistyka, wysoka jakość materiałów i dbałość także o wrażenia zapachowe mają sprawić, że poczujemy się w środku jak w luksusowym butiku. DS 7 e-Tense prowadzi się dość komfortowo, w trybie Sport elektryczne wspomaganie kierownicy usztywnia się w sposób sztuczny, nie zapewniając kierowcy najlepszej informacji o przyczepności opon do nawierzchni. Z napędu na cztery koła korzystaliśmy na mokrych, śliskich drogach w nie zawsze równym terenie, a jego skuteczność (w aucie na zimowych oponach) zrobiła na nas spore wrażenie.
DS 7 Crossback e-Tense to model dla osób lubiących pokazać się w oryginalnym aucie, akceptujących nietypową stylistykę i pokonujących raczej niewielkie dystanse.

W miejscu analogowych zegarów znajduje się wyświetlacz, który można dowolnie konfigurować
Wysoką jakość systemu audio zapewnia Focal – francuska firma z ponad 40-letnią tradycją Na krótkich dystansach DS może być pojazdem w stu procentach elektrycznym – dzięki możliwości doładowania z gniazdka

 

Dane producenta DS 7 CROSSBACK e-TENSEE
Cena 227 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: benz., R4 + 2 elektr. AC
Moc maks. układu napędowego/przy obrotach 300 KM
6000/min
Maks. moment obr. układu napędowego/przy obrotach 520 Nm
3000/min
Silnik spalinowy benz., R4 turbo, 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
5500/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
3000/min
Silnik elektryczny (przód)
 
Moc maksymalna 74 kW (100 KM)
Maks. moment obr. b.d.
Silnik elektryczny (tył)
 
Moc maksymalna 82 kW (112 KM)
Maks. moment obr. b.d.
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 13,2 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła; 8-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,9 s
Prędkość maksymalna 235 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 1,3 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 30 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4573 x 1906 x 1625 mm, rozstaw osi 2738 mm, masa własna 1825 kg, poj. bagażnika 555/1750 l, poj. zbiornika paliwa 43 l.

 

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA