[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

DS 7 Crossback – w najmocniejszej wersji

Oto pierwszy DS 7 Crossback z silnikiem o mocy ponad 200 KM. Zanim w końcu pojawi się 300-konna hybryda, będzie najmocniejszym modelem tej marki.

Chociaż od debiutu 7 Crossbacka niedługo minie rok, wciąż przykuwa spojrzenia. Przypomnimy krótko: Crossback ma znakomicie wykończone wnętrze; widać też, że mnóstwo uwagi poświęcono w nim na dopracowanie najdrobniejszch elementów. W tym modelu wszystko wygląda inaczej niż w tzw. zwykłych autach, ale to celowy zabieg. A więc za klimat kabiny i detale nadwozia – chapeau bas! Jeden z kolegów zwrócił też uwagę na podobieństwo DS 7 Crossbacka do... Porsche Macana, szczególnie z boku w tylnej części auta. Przyznajemy, coś w tym jest.

Zobacz też: pierwsza jazda Volvo V60 Cross Country

Detale – m.in. obszyta alcantarą tablica rozdzielcza, emblematy wersji Performance Line, czerwony kolor wykończenia – świadczą o dopracowaniu wnętrza

Do tej pory dużego wyboru silników nie było, szczególnie jeśli ktoś chciał tankować benzynę, a nie olej napędowy. 1,2-litrowa jednostka PureTech, jak dobra by była, ma tylko trzy cylindry i skromne 130 KM. Jednak z fabryki przyjechały już DS-y z silnikami 1.6 PureTech o mocy 180/225 KM. My wybraliśmy do jazd testowych wersję z jednostką o najwyższej mocy w pakiecie z 8-biegową skrzynią automatyczną (bo inaczej się nie da). I za nic w świecie nie chcielibyśmy skrzyni mechanicznej, nawet gdyby była w ofercie, bo dobry automat, a ten do takich należy, pozwala na naprawdę komfortową jazdę. 225-konny silnik turbo to znakomity partner w tym tandemie – płynnie rozwija moc, nie zaskakuje nagłym kopniakiem w plecy przy niskich obrotach, pracuje cicho, a głos podnosi dopiero na wysokich obrotach. A z nich, mając do dyspozycji 300 Nm przy 1900 obr/min, korzysta się wyjątkowo rzadko, bo też i taka natura tego samochodu.

O szczegóły zadbano też pod maską. Silnik 1.6 PureTech ma oznaczenia DS-a, a nie np. Peugeota. Pracuje bezszelestnie, ale w mieście lubi wypić

DS 7 Crossback najlepiej czuje się w zrelaksowanej jeździe, jego kabina świetnie izoluje od tego, co na zewnątrz, jest przy tym bardzo obszerna i ma niemal płaską podłogę z tyłu. Zużycie paliwa, typowo dla silników turbodoładowanych o niewielkiej pojemności, zależy od stylu jazdy kierowcy i może wynieść zarówno 6, jak i 12 l/100 km.

Zobacz też: Czy Subaru WRX STI to stan umysłu? Sprawdzamy trzy generacje Imprezy

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta DS 7 CROSSBACK
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
225 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
300 Nm
1900/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekł.
automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 232 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4573 x 1906 x 1625 mm, rozstaw osi 2738 mm, masa własna 1425 kg, pojemność bagażnika 555/1752 l, pojemność zbiornika paliwa 62 l.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij