W trakcie poprzedniego liftingu, w 2014 roku, zmieniono m.in. reflektory DS 3. Teraz styliści dodali autu tzw. double wings – charakterystyczne chromowane obramowanie chłodnicy, które jest znakiem szczególnym większych modeli marki DS.
Nas bardziej od chromowanych ozdób cieszy frajda z jazdy, jaką daje silnik 1.6 THP, mocniejszy o 9 KM od jednostki montowanej w modelu sprzed liftingu, którym jeździliśmy 1,5 roku temu. Jest bardzo dynamiczny, już przy niskich obrotach imponuje momentem obrotowym i nie traci oddechu aż do czerwonego pola na obrotomierzu. DS 3 ma też świetne zawieszenie – dosyć, ale nieprzesadnie twarde i zachęcające do szybszego wchodzenia w zakręty.
Upływ czasu widać za to w kabinie. Na pierwszy rzut oka wnętrze robi znakomite wrażenie, ale po chwili widać, że do dzisiejszych trendów dopasowywano je trochę na siłę. Przykład? Po zamontowaniu dużego dotykowego ekranu styliści nie wiedzieli chyba co zrobić z przyciskami do regulacji głośności i przenieśli je nisko nad dźwignię zmiany biegów; nie jest to funkcjonalne rozwiązanie. Pomiędzy przyciskami a ekranem została półka zbyt płytka, by położyć na niej cokolwiek większego niż monety.
Braki w ergonomii DS 3 nadrabia stylem – aluminiowe dodatki, fotele ozdobnie obszyte skórą (zamontowane wysoko, ale za to bardzo wygodne i dobrze podtrzymujące ciało), dużo lakierowanego na czarno plastiku – żaden niemiecki konkurent nie może się z tym autem równać pod względem fantazyjności wnętrza. Fantazyjna jest również cena – dołóż skórzaną tapicerkę, a sięgnie prawie 100 tys. zł.
Dane producenta | DS3 BE CHIC 1.6 THP 165 |
Cena | 85 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benz., R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
165 KM 6000/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
240 Nm 1400/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekł. mech. |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 7,5 s |
Prędkość maksymalna | 218 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,6 |
Emisja CO2 | 129 g/km |
NADWOZIE | |
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3948 x 1715 x 1458 mm, rozstaw osi 2464 mm, masa własna 1140 kg, pojemność bagażnika 285/980 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |
Adam Majcherek redaktor "auto motor i sport"
Jazzy, trendy, premium – taki chce być DS 3, ale w kabinie nie ma gdzie odstawić kubka z kawą. Podobno kierowcy DS-ów robią sobie specjalne przerwy, by napić się kawy i podziwiać swoje auta.
TO POLUBISZ - OSZCZĘDNY SILNIK
Doładowany 1.6 z jednej strony dostarcza emocji, z drugiej – przy spokojnej jeździe może spalić niecałe 6 l/100 km.
TEGO NIE- BŁYSZCZĄCE PLASTIKI
Wymagają szczególnej troski, bo bardzo widać na nich kurz i plamy po palcach, łatwo je też porysować.