Dacia Jogger: Na miarę czasów - TEST

Dacia Jogger jest najtańszym autem, które oferuje komfortowe 7-osobowe wnętrze, dobrze się prezentuje i przyzwoicie prowadzi.

Dacia Jogger Szczepan Mroczek
Dacia Jogger
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dacia Jogger w wersji 7-osobowej przekonuje argumentami, które obecnie w czasie galopujących cen nabierają coraz większego znaczenia. Jest obszernym samochodem oferowanym w atrakcyjnej cenie. Tym samym Jogger jest modelem, który najlepiej z całej oferty marki wyraża filozofię Dacii. W salonach Dacii znajdziecie również 7-osobowe Lodgy, które oferowane jest z silnikiem Diesla, ale ten model pod względem wyglądu przegrywa na starcie z Joggerem.
Jeszcze kilka lat temu zakup Dacii wiązał się z wieloma wyrzeczeniami. Trzeba było przymknąć oko na jakość wykończenia i ergonomię wnętrza, wygląd czy wyposażenie. Dziś Dacia w tych kategoriach wspięła się na poziom powszechnie akceptowalny. Jogger ma na tyle atrakcyjną stylizację, że niektórzy dopatrują się w niej podobieństwa nawet do Volvo.
Najważniejszą zaletą Dacii Jogger jest przestronne wnętrze. To m.in. efekt potężnego rozstawu osi, który wynosi 2,9 m. Drugi rząd foteli ułożony jest w teatralnej pozycji, czyli wyżej od przedniego. Trzeci, wymagający dopłaty 4 tys. zł już nie. Zaskakujące jest to, że w ostatnim rzędzie zmieszczą się osoby o wzroście 185 cm i mogą całkiem komfortowo podróżować nawet na dłuższych dystansach. W większości 7-osobowych aut trzeci rząd foteli oferuje nieakceptowany przez dorosłe osoby komfort podróży.
Z Joggerze zaczynasz doceniać przestrzeń. Pakujesz się na wakacje i nie musisz poświęcać godzin na zastanawianie się z czego zrezygnować. Bierzesz wszystko, co pomoże ci przyjemnie spędzić czas.
Surowy charakter Joggera oraz prześwit wynoszący 20 cm pasuje też do aktywnego stylu życia. Wrzucasz rowery, czy brudny sprzęt do nurkowania i nie martwisz się o tapicerkę z delikatnej kremowej skóry, za którą zapłaciłeś dziesiątki tysięcy złotych. Z Dacią nie musisz się cackać. Dacia jest praktycznym środkiem do przyjemnego spędzania czasu.
Niestety przy rozłożonych fotelach 3. rzędu pojemność bagażnika spada z 607 (przy wyjętym 3. rzędzie) do 160 l. Ale z tą niedogodnością musimy się pogodzić w przypadku niemal wszystkich 7-osobowych samochodów tej wielkości.

REKLAMA

Dacia JoggerSzczepan Mroczek
Dacia Jogger

Dacia Jogger – Na przednie koła

Oczywiście Dacia nie jest samochodem zbudowanym do dynamicznej jazdy więc od początku przyjęliśmy rodzinne tempo podróży. Zawieszenie dobrze radzi sobie z dużym samochodem i to nawet podczas podróży z pełnym obciążeniem. Tego też się nie spodziewaliśmy, ale układ kierowniczy przewyższa naturalnym działaniem wiele konstrukcji renomowanych marek. Jogger mimo bojowego wyglądu oferowany jest wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła, ale prześwit wynoszący 20 cm pozwala zjechać z asfaltu, co w przypadku tego samochodu jest ważne.

Dacia JoggerSzczepan Mroczek
Dacia Jogger

Dacia Jogger – Dwie twarze

Silnik wzbudza ambiwalentne wrażenia. Tym razem mieliśmy okazję jeździć wersją zasilaną benzyną o mocy 110 KM. To konstrukcja 3-cylindrowa z turbosprężarką o pojemności 1 litra, która ciekawie brzmi. Silnikowi brakuje momentu przy niskich obrotach, więc na wymagającej górskiej drodze trzeba często sięgać do lewarka zmiany biegów i pilnować, by obroty nie spadały poniżej 3 tys./min. Wtedy okazuje się, że Jogger nawet z pełnym obciążeniem dzielnie wspina na się nawet podczas dłuższych podjazdów. Przy ekonomicznej jeździe na trasie spalił nam 6,2 l/100 km, ale jeśli mocniej wciskasz pedał gazu spalanie wzrasta do 9 l/100 km. Nie jest oferowana skrzynia automatyczna, ale w przypadku Dacii klienci raczej nie chcieliby dopłacać za takie wyposażenie.

Dacia JoggerSzczepan Mroczek
Dacia Jogger

Dacia Jogger – Powyżej oczekiwań

Najtańszy Jogger w wersji 5 osobowej z instalacją LPG kosztuje 71 700 zł. Bogato wyposażona wersja Estreme, którą mieliśmy okazję jeździć wymaga wyłożenia 90 900 zł. Dacia mocno się rozwinęła w ostatnich latach. Pod względem wyglądu, wykonania i wrażeń zza kierownicy. Oczywiście nie jest to poziom podróżowania reprezentowany przez markę Renault, ale dziś siedząc za kierownicą Dacii Jogger zamiast wrażenia, że jesteś pokrzywdzony przez świat czujesz, że wykorzystałeś okazję. Kupiłeś niezwykle obszerny samochód w atrakcyjnej cenie, którym jeździ się przyzwoicie. Jogger zdecydowanie przewyższa oczekiwania jakie mamy względem Daci. Jest praktycznym i przestronnym i komfortowym 7 osobowym samochodem, który nie wygląda tanio.

 

 

Dane producenta Dacia Jogger Estreme 1.0 TCe 110 
Cena 90 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz. tubo, R3
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
110 KM
5250/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
200 Nm
2900-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa ręczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,2 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
127 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 7-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4547 x 1784 x 1674 mm, rozstaw osi 2897 mm, masa własna 1233 kg, poj. bagażnika 160/607/1819 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

 

REKLAMA