Dacia Jogger: W terenowym przebraniu -TEST

Stylizowana off-roadowo Dacia Jogger chce być czymś więcej niż tylko następczynią Logana MCV. Tak jak on mieści nawet siedem osób, ale dzięki dużemu prześwitowi i w miarę krótkim zwisom nadwozia w terenie nie będzie gorsza od przednionapędowych SUV-ów.

materiały prasowe materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

REKLAMA

Tak jak inne nowe modele Dacii, Jogger ma dopracowane stylistycznie nadwozie z mocno poszerzonymi nadkolami i ładnymi detalami wykończenia. LED-owe lampy wyposażono w światła do jazdy dziennej w kształcie litery „Y”, całość zaś okraszono „na terenowo” nadkolami z czarnego sztucznego tworzywa, które zastosowano także w zderzakach. Chociaż Jogger jest obszernym jak van, nawet siedmioosobowym, autem rodzinnym, udanie nawiązuje do SUV-ów – m.in. za sprawą prześwitu o wysokości 20 cm, który nieczęsto można spotkać nawet wśród tego rodzaju aut. Jednak nawet w opcji nowa Dacia nie ma terenowych trybów jazdy ani napędu 4x4. Jej siłą jest za to uniwersalność. Z przodu na wygodnych fotelach siedzi się wysoko, a optymalną pozycję za kierownicą łatwo przyjąć, ponieważ w każdej wersji auta fotel kierowcy jest regulowany, a w wielu w dwóch płaszczyznach regulowana jest też kierownica (w podstawowej wersji Essential tylko na wysokość).

 

materiały prasowemateriały prasowe
Zajmowanie miejsc w trzecim rzędzie nie jest trudne, bo tylne drzwi Joggera otwierają się szeroko

Dacia Jogger - Miejsca nie brakuje 

Miejsca nie brakuje w żadnym kierunku, tak samo jest z tyłu na dzielonej kanapie. Nieczęsto też zdarzają się tak duże i szeroko otwierane drzwi w drugim rzędzie. Opcjonalne dwa fotele z tyłu pozwolą dość wygodnie przewieźć osoby o wzroście do 180 cm, miejsca nad głowami i na stopy dzięki obniżonej podłodze na pewno im nie zabraknie. Kanapę i fotele łatwo złożyć, a ważące nieco ponad 10 kg fotele także wyjąć. Bagażnik ma pojemność 160 l przy trzech rzędach siedzeń i 1807 litrów, gdy złożona jest kanapa i wyjęte fotele z tyłu. W wersji 5-osobowej jest to 708 i 1819 litrów. W kabinie przy wszystkich miejscach znajdują się schowki i haczyki.
Tablica przyrządów wygląda co najmniej dobrze, nic w niej nie trzeszczy ani nie stuka. Auto ma być tanie, więc tworzywa sztuczne, choć solidne, są twarde. Poza podstawową wersją wnętrze Joggera wzbogacają wstawki z materiału.

 

materiały prasowemateriały prasowe
Muskularne błotniki i czarne wstawki podkreślają terenowy charakter auta. Dzięki dużym oknom widoczność jest doskonała

 

REKLAMA

REKLAMA

W wyposażeniu seryjnym zawarto to, co niezbędne, to, co przydatne, znajduje się z kolei w opcji. Do wyboru są trzy systemy multimedialne, zawsze z radiem DAB, bluetoothem i gniazdem USB. Od drugiego poziomu wyposażenia dochodzi 8-calowy ekran dotykowy w systemie Media Display. Ma on przewodowe połączenie ze smartfonem zgodne z Apple CarPlay i Android Auto. System Media Nav dodatkowo zawiera nawigację i bezprzewodową łączność wi-fi kompatybilną z Apple CarPlay i Android Auto.

 

materiały prasowemateriały prasowe
Tablica przyrządów okazuje się czytelna i intuicyjna w obsłudze. Automatyczna klimatyzacja to standard w najbogatszej wersji

Dacia Jogger - Trzycylindrowe silniki 

Trudno mówić o wyborze silników. Są tylko dwa benzynowe trzycylindrowe 1.0, słabszy z nich zawsze z zasilaniem LPG. Jednostka zasilana tylko benzyną ma bezpośredni wtrysk paliwa i osiąga 110 KM. To niewiele, ale Jogger nie jest zawalidrogą, sprawnie przyspiesza, nie męczy się na podjazdach, nie ma problemu z utrzymaniem wysokiej prędkości autostradowej. Choć osiągi są przeciętne, nie ma się wrażenia niedostatku mocy. Zużycie paliwa przyjemnie zaskakuje – 6,3 litra na 100 km uzyskane przez nas na krętej trasie przy dużym ruchu to dobry wynik.

 

materiały prasowemateriały prasowe
Po wyjęciu foteli w trzecim rzędzie bagażnik ma pojemność 696 litrów, ze złożonymi – 565 l

 

Dacia Jogger - Szansa na bestseller

Pomimo wysokiego nadwozia, dzięki dość twardemu zawieszeniu, Jogger nie przechyla się w zakrętach i nie wykazuje tendencji do podsterowności. Sprężyste zawieszenie sprawnie tłumi nierówności drogi. Układ kierowniczy stawia przyjemny opór i ma wystarczającą precyzję. O słabszej wersji, zasilanej LPG, możemy powiedzieć, że też sprawnie się rozpędza, nie dając odczuć, że (podobno) LPG jest mniej wydajnym paliwem. Obie jednostki są łączone z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Za rok ma się pojawić wersja hybrydowa.
Joggera można już zamawiać, w salonach sprzedaży będzie dostępny z początkiem kwietnia bieżącego roku. I ma szansę stać się najchętniej kupowaną Dacią po Dusterze.

 

materiały prasowemateriały prasowe
Gdy silnik jest zasilany LPG, pomiędzy zegarami pojawia się informacja o zasięgu na gazie

 

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Dane producenta Dacia Jogger TCE 110 SL EXTREME 
Cena 80 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
110 KM
5000-5250/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
200 Nm
2900-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,6-5,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
127-129 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4547 x 1784 x 1632 mm, rozstaw osi 2897 mm, masa własna 1233 kg, poj. bagażnika 160/565/1807 l, poj. zbiornika paliwa 50 l.

REKLAMA

REKLAMA