Dacia lubi wyzwania. Pojawienie się Dacii Logan w wersjach pick-up i van powinno spędzać sen z powiek konkurentom. I bynajmniej nie tylko z powodu ceny.
Za zakupem tych aut - np. przez rzemieślników czy handlowców - przemawia ich prostota i praktyczność, zastosowanie sprawdzonych rozwiązań technicznych made in Renault, możliwość łatwej zabudowy (chłodnia, izoterma), trzyletnia gwarancja (albo 100 000 km), czy też ładowność (800 kg). Dzięki zastosowaniu w tylnym zawieszeniu osi sprężystej typu H o programowanym ugięciu i sprężyn śrubowych znacząco wzrósł komfort jazdy nieobciążonymi autami. Podczas jazd testowych z ładunkiem 300 kg, zawieszenie bardzo dobrze radziło sobie z uciążliwymi nierównościami poprzecznymi.
Oferta silników do pick-upa obejmuje znane już i sprawdzone jednostki - 1.6 (87 KM, benzynowy) i 1.5 dCi w dwóch wariantach mocy (68 i 85 KM). W przypadku vana dochodzi silnik benzynowy 1.4 o mocy 75 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę Euro 4.
Wnętrze kabiny nie zachwyca jakością wykonania. Dominują niezły plastik i elementy wyposażenia dobrze znane ze starszych modeli Renault. Niewątpliwe zalety to 300-litrowa przestrzeń bagażowa za fotelami oraz wieszaki na odzież.
Obydwa Logany prowadzą się neutralnie, w przypadku vana dokuczliwy jest hałas wytwarzany przez silnik i opony, a wzmacniany przez pustą przestrzeń ładunkową. W wyposażeniu podstawowym Dacia oferuje ABS+EDB, poduszkę powietrzną kierowcy, brak natomiast wspomagania kierownicy, dostępnego w wersji Comfort wraz z manualną klimatyzacją i radiem CD.
Obydwa modele dostępne są w sprzedaży od lutego i kosztują od 29 800 zł (van 1.4 Base) do 39 800 złotych (van 1.5 dCi Confort). Najdroższy pick-up kosztuje 39 300 zł. I właśnie te ceny, w połączeniu z dużą ładownością i przyzwoitym wykonaniem są najmocniejszą kartą w ofercie dostawczaków Dacii. Nie do przecenienia wręcz w dzisiejszych czasach.
Dacia Logan VAN
Konstrukcyjnie jest identyczna z pick-upem, oferuje zamkniętą przestrzeń ładunkową o kubaturze 2,5 m3, ma dwuskrzydłowe drzwi tylne, a z boku - dwoje drzwi tradycyjnych i dwoje rozsuwanych.
DANE TECHNICZNE
DANE TECHNICZNE | |
---|---|
Cena | 39 300 zł |
Konkurenci | Fiat Strada |
Silnik | wysokoprężny, R4, 1.5 |
Moc/przy obrotach | 85 KM/3750 obr/min |
0-100 km/h | 13,5 s |
Prędkość maksymalna | 160 km/h |
Zużycie paliwa | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 137 g/km |
Silnik | pojemność 1461 cm3, 200 Nm przy 1900 obr/min, skrzynia biegów |
Nadwozie | 2-drzwiowy, 2-miejscowy pick-up, dł. X szer. x wys. 4496 x 1735 x 1554 mm, rozstaw osi 2905 mm, masa własna 1140 kg, ładowność 800 kg. |
Tekst: Marek Kucharski
Komentarze
~k, 2009-10-21 11:20:08
auto motor i sport, 2009-03-31 15:30:16
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?