Dacia Logan z instalacją LPG: Zejść na ziemię - TEST

Dacia od lat udowadnia, że samochody wcale nie muszą być drogie, żeby były praktyczne, komfortowe i dobrze wyposażone. Taki jest również nowy Logan, tutaj – z instalacją LPG.

Dacia Logan Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Na czym polega sukces Dacii? To producent, który oferuje więcej za mniej, a to zawsze się podoba. Z nowym Loganem jest podobnie, bo w cenie poniżej 55 tys. zł otrzymujemy samochód miejski rozdmuchany do wielkości małego kompaktu. W dodatku z trójbryłowym nadwoziem, co oznacza pojemny bagażnik – konkretnie 528-litrowy.

REKLAMA

Dacia Logan z instalacją LPG - Łączność ze światem

Oczywiście, w podstawowej wersji jest niewiele poza radioodtwarzaczem z bluetoothem i elektrycznie regulowanymi szybami z przodu. Nawet za klimatyzację trzeba płacić dodatkowo. Co innego wersja taka jak testowana. Jej wyposażenie pozytywnie zaskakuje, bo poza pakietem systemów bezpieczeństwa, kamerą cofania i automatyczną klimatyzacją jest nawet bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay!

Dacia LoganFot. Jacek Hanusz
Dacia LoganFot. Jacek Hanusz
Dacia LoganFot. Jacek Hanusz
Na ekranie komputera pokładowego są pokazywane dane dotyczące spalania benzyny i gazu LPG

Dacia Logan z instalacją LPG - Wciąż kusząco

Cena odmiany Comfort wynosi co najmniej 56 400 zł, a po dorzuceniu kilku opcji sięga 65 000 zł. Nadal nie jest to na tyle dużo, by odstraszało, szczególnie że Logan ma asa w rękawie. Jest nim silnik 1.0 turbo. To jedyna dostępna w tym modelu jednostka napędowa, która zawsze jest łączona z 6-biegową przekładnią mechaniczną i instalacją LPG. I jest to bardzo dobre połączenie, bo trzycylindrowy silnik, znany z aktualnego Renault Clio, okazuje się wystarczająco dynamiczny. Wprawdzie rozpędza auto do 100 km/h w 11,6 s, ale nie hałasuje, ochoczo wkręca się na obroty i bez większej zwłoki reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia. To silnik, który chwaliliśmy w nowym Renault Clio, więc jego dostępność w Loganie to dla Dacii spora nobilitacja. Logan, podobnie jak Sandero, nie korzysta już z archaicznych rozwiązań koncernu Renault, lecz bazuje na najnowszej płycie podłogowej, znanej właśnie z Clio. Wracając do instalacji LPG – po pierwsze, kierowca zupełnie nie czuje, kiedy jedzie „na gazie”, a kiedy silnik spala benzynę. Po drugie – we wnętrzu zamontowano przycisk pozwalający zmieniać rodzaj zasilania (po lewej stronie kierownicy), a na ekranie komputera pokładowego kierowca widzi dane dotyczące benzyny lub LPG w zależności, z którego paliwa właśnie korzysta. Jest też trzecia zaleta – Logan zasilany gazem zapewnia zasięg 1100 km, a średnie zużycie w teście to 8 litrów gazu na 100 km, więc koszt przejechania tego dystansu wynosi tylko 20 zł.
Czy Logan ma wady? Niektóre materiały są niskiej jakości, kanapa nie jest zbyt wygodna, a podczas jazdy autostradą we wnętrzu robi się za głośno. Jednak w tej cenie to najbardziej praktyczna i ekonomiczna opcja dla rodziny.

Dacia LoganFot. Jacek Hanusz
Dobrze wyprofilowane i dość miękkie – fotele Dacii okazują się wygodne nawet w długiej trasie

 

Dane producenta DACIA LOGAN COMFORT
Cena 56 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy + LPG, R3 turbo
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
100 KM
4600-5000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
170 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,6 s
Prędkość maksymalna 186 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,2-5,6 l/100 km, 6,8-7,2 l/100 km (LPG)
Emisja CO2 (WLTP)
119-126 g/km, 106-112 g/km (LPG)
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4396 x 1848 x 1501 mm, rozstaw osi 2649 mm, masa własna 1146 kg, pojemność bagażnika 528/1361 l, poj. zb. paliwa 50 l (40 l LPG).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA