REKLAMA

Dacia Sandero Stepway: Brać i jeździć - TEST

Dacia właśnie wprowadziła do oferty wersje modeli z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Wrażenia z jazdy Sandero Stepway.

Dacia Sandero Fot. Kacper Mucha
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 32 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Koszty eksploatacji nie grają roli tylko w wypadku samochodów za milion, a ponieważ Dacia jeszcze nie ma w ofercie modeli za tę cenę, skupia się na tym, co dziś wychodzi jej najlepiej, czyli na oferowaniu niedrogich aut, którymi jeździ się również niedrogo.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Dacia Sandero Stepway - Fabryczne LPG

Instalacja LPG trafia do Sandero, Dustera, Logana i Logana MCV napędzanych znanym (również z modeli Renault), 100-konnym, trzycylindrowym silnikiem 1.0 turbo. Układ pochodzi od znanej firmy Landi Renzo i jest montowany fabrycznie, z 40-litrowym zbiornikiem gazu LPG w miejscu koła zapasowego i zaworem do tankowania tuż obok wlewu paliwa. Przełączanie zasilania z benzyny na gaz może odbywać się automatycznie lub ręcznie.
Za 60 złotych z paroma groszami pokonaliśmy Sandero 300 km – i to jadąc niezbyt oszczędnie. To oznacza, że podróżując ekonomicznie można łącznie na benzynie oraz gazie przejechać ponad tysiąc kilometrów, czego nie potrafi prawie żaden samochód, a na pewno żaden za milion.

Dacia SanderoFot. Kacper Mucha
Sto procent Dacii – kabina jest prosta, praktyczna i w wersji za 54 tys. zł wyposażona nawet w system multimedialny

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

 

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Sandero Stepway - To co potrzebne

Kabina Sandero jest prosta i niedroga, wykonana z prostych i niedrogich materiałów, a wnętrze sprawia wrażenie prostego i niedrogiego. Fotele okazują się miękkie i zaskakująco – jak na auto za tę cenę – wygodne, dostęp do wnętrza jest świetny, a pod każdym praktycznym względem Dacia okazuje się przynajmniej dobra. W topowej wersji SL Celebration za niecałe 54 tys. zł w wyposażeniu są klimatyzacja automatyczna, system zwany multimedialnym i tempomat, a spośród współczesnych elementów wyposażenia brakuje tylko systemów wspomagających kierowcę, zapewne wyłącznie ze względu na ich koszt.
Na drodze najsłabszym punktem Sandero okazuje się układ kierowniczy, który robi wszystko poza zapewnieniem precyzji oraz wyczucia prowadzenia auta. Główną zaletą jest natomiast komfort resorowania, dzięki któremu jazda po nawierzchniach kiepskiej jakości nie oznacza nerwowych ruchów nadwozia i który chwilami nawet pozwala zapomnieć o tym, z jakiego przedziału cenowego pochodzi Sandero.

Zobacz także:

Do tego trzeba dodać bardzo dobrą dynamikę jednostki napędowej, która już od niskich obrotów rozwija spory moment obrotowy i jedyne, czego podczas dynamicznej jazdy wymaga, to częstszej niż w wypadku aut z mocniejszymi silnikami redukcji przełożeń.
A najlepsze jest to, że dopłata do wersji z instalacją LPG wynosi zaledwie 1000 zł. Słownie – tysiąc. Nic tylko brać i jeździć.

Dacia SanderoFot. Kacper Mucha
Dacia SanderoFot. Kacper Mucha
Klimatyzacja automatyczna Dacii Sandero
świetnie spełnia swoją funkcję
Zawór do tankowania gazu LPG znajduje się tuż obok wlewu paliwa

 

Dane producenta Dacia Sandero STEPWAY TCE 100 LPG SL CELEBRATION
Cena 53 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo,
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
100 KM
5000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
170 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 5-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,5 s
Prędkość maksymalna 182 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,1-6,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
113-138 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4089 x 1761 x 1555 mm, rozstaw osi 2589 mm, masa własna 1061 kg, pojemność bagażnika 320/1200 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l, poj. zbiornika gazu LPG 40 l.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA