[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Dała radę! Skoda Fabia II

Skoda liczy na to, że Fabia II przynajmniej powtórzy sukces poprzedniczki. A jak nowe auto spisuje się w czasie eksploatacji? Oto pierwsza część testu na dystansie 50 tysięcy kilometrów.

Test długodystansowy Skody Fabii Przed Fabią jeszcze ta większa część testu zaplanowanego na 50 tysięcy kilometrów.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wiadomo, że w nowej Skodzie Fabii technicznie niewiele się zmieniło. Ta sama płyta podłogowa, sprawdzone zawieszenie i jednostki napędowe oraz zmienione nadwozie, rozmiarami tylko minimalnie różniące się od karoserii poprzednika.

Długodystansowa Fabia trafiła do nas z 7 386 km na liczniku, niemal dokładnie w środku wakacji. Pod maską silnik 1.6 16v, najmocniejszy w gamie (moc identyczna jak ta, jaką dysponuje 1.9 TDI), a we wnętrzu - bardzo bogate wyposażenie. Wersja Comfort, której koła wręcz rozjeżdżają się na boki od całej masy silniczków elektrycznych, została uzupełniona w naszym egzemplarzu o takie m.in. gadżety, jak zmieniarka płyt CD (1 300 zł), elektrycznie otwierane szyby tylne (750 zł), czy przednie reflektory projekcyjne i lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów (1 100 zł).

Silnik benzynowy o mocy 105 KM sprawia, że nasza Fabia chętnie wybierana jest w długie trasy. Choć deklarowanych 10,1 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie uzyskuje (zmierzyliśmy jej 11,3 s), jej motor wykazuje się dobrą elastycznością i bez "zgrzytania" tłokami wchodzi na wysokie obroty. Podróżującym na pewno nie spodoba się hałas wypełniający kabinę, będący skutkiem nie najlepszego wyciszenia komory silnika i sporej ilości decybeli, jakie on wytwarza. Pozytywnie zaskakuje za to średnie zużycie paliwa, które przy dynamicznej jeździe na dystansie 13 631 km wyniosło 7,5 l/100 km. W mieście jest ono wyższe już o prawie dwa litry.

Podróż Skodą została zakłócona do tej pory tylko raz - przy przebiegu 10 276km. Wtedy w książce samochodu pojawił się wpis - "obluzowana konsola z przyciskami do otwierania okien w drzwiach kierowcy". Usterka ta została usunięta w ramach gwarancji przy okazji serwisu olejowego, co miało miejsce przy przebiegu niewiele ponad 15 tys. km. Za wymianę oleju i filtra oleju Skoda wystawiła fakturę w wysokości 370 zł, z czego 115 zł to koszt robocizny.

Jak dotąd, Fabią podróżowaliśmy m.in. z Wrocławia, przez Tokaj na Węgrzech, do Suczawy we wschodniej Rumunii. Trasa liczyła 1200 km. Najbardziej wymagającym odcinkiem było przejechanie 320 km Karpat Wschodnich. Drogi o różnym stanie nawierzchni, serpentyny, objazdy i zwężenia - plus zniszczenia spowodowane letnimi ulewami - to było spore wyzwanie dla naszego auta. Sprostało mu. Przed Fabią jeszcze ta większa część testu zaplanowanego na 50 tysięcy kilometrów.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3992 x 1642 x 1498 mm, rozstaw osi 2462 mm, masa własna 1145 kg, dopuszczalne obciążenie 440 kg, pojemność bagażnika 300/1163 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, 16-zaworowy. Poj. skokowa 1598 cm3, moc 77 kW (105 KM) przy 5600 obr/min, maks. moment obrotowy 153 Nm przy 3800 obr/min.
OsiągiPrzyspieszenie 0-100 km/h* 11,3 s Prędkość maksymalna** 190 km/h Elastyczność* 60-100 km/h (IV/V bieg) 11,3/15,7 s 80-120 km/h (IV/V bieg) 11,9/16,9 s Droga hamowania* ze 100 km/h na zimno/na ciepło 39/40 m Zużycie paliwa* min./maks./średnie 6,6/11,3/8,3 l/100 km Zużycie paliwa wg ECE miasto/poza miastem/średnie 9,3/5,5/6,9 l/100 km
Wyposażenie seryjnePrzednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, układy ABS, ASR, MSR, Dual Rate, radioodtwarzacz CD/MP3, półautomatyczna klimatyzacja (z chłodzeniem schowka), centralny zamek, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka.
CenaWersja testowana Fabia 1.6 16v Comfort 55 400 zł

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA