[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Dlaczego Jeep Wrangler Rubicon to terenówka nadzwyczajna

Wozów takich jak Wrangler na rynku jest mniej niż palców jednej ręki. Szczególnie odmianę Rubicon niewiele jest w stanie zaskoczyć. Oto pięć argumentów, które sprawiają, że Wrangler w tej wersji to terenówka nadzwyczajna.

Jeep Wrangler Jeep Wrangler

Przypomnijmy, w drugiej połowie zeszłego roku na rynku zadebiutowała czwarta generacja Wranglera oznaczona literami JL. Typowo dla aut tej klasy zmiany pokoleniowe są czymś wybitnie rzadkim, bo i podstawowe założenia konstrukcyjne pozostają od lat takie same. Nadwozie jest przymocowane do ramy odpornej na odkształcenia, oba mosty są sztywne, a napęd 4x4 ma przełożenie pełzające (reduktor).

Wranglera w wersji Rubicon Jeep uzbroił wyjątkowo. Poniżej pięć najważniejszych cech i elementów, które sprawiają, że kiedy droga się kończy pod ręką warto mieć właśnie Wranglera Rubicona.

Napęd 4x4 z przełożeniem redukcyjnym 4,0:1

Po raz pierwszy we Wranglerze z napędu 4x4 można korzystać na utwardzonych drogach, można również w czasie jazdy (do prędkości 72 km/h) przełączać tryb napędu z 2WD na 4WD. Kiedy jedziemy po głębokim błocie/piasku/śniegu należy aktywować przełożenie redukcyjne (4L), które zwielokrotnia moment obrotowy przekazywany na koła. Blokady mechanizmów różnicowych przedniej i tylnej osi sprawiają, że siła napędowa kierowana jest równo na wszystkie koła, co pozwala wygrzebać się z największych opresji.

Tryb napędu wybiera się oddzielną dźwignią

BP

REKLAMA

REKLAMA

Odłączany przedni stabilizator

W celu uzyskania większego skoku kół (np. podczas jazdy po głazach) przedni stabilizator poprzeczny można odłączyć (odbywa się to elektronicznie). Wtedy wykrzyż kół przedniej osi może być większy, dzięki czemu szansa na to, że wszystkie koła będą dotykały podłoża (a więc będą w stanie pchać auto w przód) jest większa.

Na pierwszym planie - blokady mechanizmów różnicowych, obok przycisk do odłączania przedniego stabilizatora

Opony śniegowo-błotne BF Goodrich

To typowe "traktory" – może nie są zbyt komfortowe na asfalcie, ale przecież z dróg o takiej nawierzchni korzysta się tylko po to, by żeby dojechać "w dzikie". Ich bieżnik ciężko zalepić błotem, a jego rzeźba sprawia, że auto "wgryza" się w każdy rodzaj nawierzchni. Opony mają rozmiar 255/75 R17. Koszt jednej to około 800-900 zł.

Opony błotno-śniegowe huczą na asfalcie, ale w terenie wgryzają się w każdy rodzaj podłoża i nie zalepiają się błotem

REKLAMA

Osłony podwozia

"Podbrzusze" Wranglera (w tym zbiornik paliwa, skrzynię rozdzielczą i miskę olejową skrzyni biegów) chronią cztery płyty ochronne z wytrzymałej stali. Dzięki temu ryzyko "zranienia" wrażliwych elementów w trudnym terenie jest niskie. Dodatkowo Rubicon może pochwalić się wyjątkowymi kątami natarcia/zejścia i rampowym, które wynoszą odpowiednio (dla 5-drzwiowej wersji Rubicon) 36, 31,4 i 20,8 stopni. Producent podaje też, że Wranglera można topić w wodzie o głębokości do 76 cm, a maksymalna prędkość przejazdu podczas brodzenia powinna wynosić 8 km/h.

Osłony podwozia we Wranglerze są stalowe

Wnętrze

Oczywiście, że są tu nowoczesne ekrany dotykowe, ale to wciąż kabina, którą można potraktować szlauchem. Otwory spustowe pozwolą szybko pozbyć się wody, a żeby ochronić wyświetlacz centralny Jeep stosuje specjalną, gumową osłonkę.

Kabinę Wranglera można traktować szlauchem

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 235 300 PLN
Dostępne nadwozia: suv-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij