Ostatnio mamy wrażenie, że Fiat próbuje oprzeć całą swoją ofertę na „pięćsetce” – 500L Living to już szósta (i pewnie nie ostatnia) odmiana w rodzinie. Próbuje ona udowodnić, że w kompaktowym nadwoziu (4,35 metra długości) da się pomieścić siedem osób (choć dostępna jest też wersja z pięcioma fotelami). I owszem, da się, pod warunkiem że w trzecim rzędzie usiądą dzieci w wieku wczesnoszkolnym, bo nikt o wzroście powyżej 1,50 metra nie zdoła wcisnąć tam nóg.
Pasażerowie pierwszego i drugiego rzędu siedzeń nie mogą za to narzekać – miejsca nad głową jest tam aż nadto (co zwiększa ogólne poczucie przestronności w kabinie), podobnie zresztą jak na wysokości ramion i w okolicach nóg. Na dokładkę 500L Living serwuje pasażerom takie praktyczne rozwiązania, jak składany w stolik fotel, podłokietnik z tyłu, podwójną podłogę bagażnika (docenisz nisko umieszczony próg załadunkowy) i przesuwaną (oraz składaną w stosunku 60:40) kanapę. Droższa wersja, Lounge, ma też stoliki i kieszenie w przednich fotelach (dla pasażerów z tyłu).
Kierowca ma wrażenie, że prowadzi mały autobus (i w tego rodzaju samochodzie to wcale nie jest wada) – widoczność do przodu i na boki (dzięki dodatkowej szybie przy przednim słupku dachowym i wyższej pozycji niż w kompakcie) jest znakomita, nierówności wytłumiane są komfortowo, a kierownicą, np. podczas manewrów na parkingu, kręci się bez wysiłku. Tylko bilet na ten autobus jest dość drogi...
Dane Producenta Fiat 500L Living 1.6 Multijet pop star
Dane Producenta Fiat 500L Living 1.6 Multijet pop star | |
---|---|
Cena 81 000 zł | |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | wysokoprężny, R4 |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maksymalna | 105 KM |
przy obrotach | 2750 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm |
przy obrotach | 1750 obr/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 12,0 s |
Prędkość maksymalna | 181 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 4,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 117 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowy, 7-miejscowy van, dług. x szer. x wys. 4352 x 1784 x 1667 mm, rozstaw osi 2612 mm, masa własna 1425 kg, poj. bagażnika 168/416/1590 l, poj. zbiornika paliwa 50 l. |
naszym zdaniem
Szymon Piaskowski redaktor „auto motor i sport”
Zamiast wersji 7-osobowej wybierz 5-osobową – stracisz dwa ciasne miejsca, ale zyskasz większy bagażnik.
to polubisz - silnik 1.6 multijet II
Idealny do tego auta – jest nieźle wyciszony, dynamiczny, a przede wszystkim pali tyle, co nic. Nam, podczas eco-drivingu, udało się uzyskać wynik 3,5 l/100 km.
tego nie - podłokietnik
Niby jest, ale tak jakby go nie było – podłokietnik z przodu zupełnie nie spełnia swojej funkcji. Jest zbyt wąski, a co gorsza, brakuje mu regulacji wysokości.
Szymon Piaskowski
amis