Fiat 500L Trekking: terenówka do miasta

Efektowna stylizacja na niby-terenówkę i wszechstronność: kolejna wersja
powiększonej „500” kusi.

500L Trekking daleko odjechał od swojego pierwowzoru – seksownej „500” 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 60 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Kolorowy i „wesoły” a przy tym funkcjonalny do bólu i pojemny – mały miejski crossover Fiata został skrojony pod gusta młodych. Włosi nie wyznaczają pięciomiejscowym modelem 500L Trekking żadnych nowych trendów, choć trudno im zarzucić kopiowanie kogokolwiek. To wszak ogólna tendencja, której ulegają kolejni producenci (Renault z modelem Captur, Peugeot z 2008, Mini z Countrymanem, Opel z Mokką).

Czym wyróżnia się „pięćsetka” crossover? Dzięki nowoczesnym jednostkom napędowym samochód jest bardziej ekonomiczny od konkurentów (najmniejszy silnik to dwucylindrowy 0.9 TwinAir) i ma bardziej pojemny bagażnik. Nie jest królem dynamicznej jazdy, ale – bądźmy szczerzy – Trekkingiem nikt nie będzie się przecież ścigał.

Fiat wykonał jednak ukłon w stronę tych, którzy pragną zjeżdżać czasami z asfaltu. Choć napędzana jest tylko przednia oś, seryjnie montowany system Traction+ zwiększa możliwości samochodu na drodze o luźnej nawierzchni. W razie konieczności elektronika tak rozdzieli napęd między koła przedniej osi, by więcej siły napędowej trafiło do tego o lepszej przyczepności.

Reszta zalet dotyczy już funkcjonalności włoskiego malucha – asymetrycznie dzielona i przesuwana kanapa oraz podłoga bagażnika montowana na dwóch poziomach należą do standardu. Tak oto powstał kolejny crossover – na kolana nie rzuca, ale krytykować w nim raczej nie ma co. No, może oprócz wysokiej ceny.

Marcin Klimkowski
redaktor auto motor i sport

Warto wiedzieć:

Trekking dostał najwyższą ocenę w crash-testach i pokonał konkurencyjne crossovery. W standardzie ma 6 airbagów.

DANE PRODUCENTA Fiat 500L Trekking 1.3 16V Multijet II

DANE PRODUCENTA

Fiat 500L Trekking 1.3 16V Multijet II

Cena 67 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1248 cm3
Moc maksymalna 85 KM
przy obrotach 3500/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm
przy obrotach 1500 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 15,3 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,3 l/100 km
Emisja CO2 114 g/km
NADWOZIE 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4270 x 1800 x 1679 mm, rozstaw osi 2612 mm, masa własna 1305 kg, pojemność bagażnika 400/1310 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA