Fiat 500X: Nowe wcielenie kultowej "pięćsetki"

Fiat wyjątkowo długo kazał na ten samochód czekać – przede wszystkim sobie. Ale nareszcie jest: kompaktowy, crossoverowy, zmutowany Fiat 500, czyli 500X.    

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 53 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

W największym skrócie – 500X jest przy „pięćsetce” tym czym Countryman jest przy Mini. Eksploatując retro-styl Fiata, nowy model za jednym zamachem ma w sobie coś przerysowanego i coś z cukierka – na takiej samej zasadzie jak właśnie Countryman. I uzyskuje zamierzony efekt, czyli wyróżnia się nawet otoczony innymi crossoverami. Pod względem technicznym 500X wykorzystuje zmodyfikowane podwozie 500L (tak samo jak Jeep Renegade), znane z oferty Fiata silniki (od skromnego 1.6 z 5-biegową przekładnią aż po dwulitrowego turbodiesla z 9-biegowym automatem) i w topowych wersjach będzie występował z napędem na cztery koła.

REKLAMA

 

Jednak pokrewieństwa z 500L zza kierownicy nie da się odczuć – z wielką korzyścią dla 500X. Crossover robi na drodze znacznie lepsze wrażenie – jest bardziej zwarty, przyczepny, lepiej wyważony i z przyjemnie precyzyjnym układem kierowniczym. W wersji ze 140-konnym silnikiem 1.4 turbo i przednim napędem okazuje się dynamiczny, a długie najwyższe przełożenia sześciobiegowej skrzyni sprzyjają cichemu i ekonomicznemu przewijaniu się krajobrazu za szybami. Poza tym, że cenę 500X poznamy za około miesiąc, Fiat zdradza jedynie, że model ten będzie kosztował mniej niż Jeep Renegade. Oznacza to cenę startową wersji z benzynowym silnikiem 1.6 (110 KM) poniżej 70 tys. zł. Pytanie – ile poniżej. 

Deska rozdzielcza to mutacja wnętrza „pięćsetki” z wyniesionym na najwyższe piętro ekranem 
 Pod względem stylizacji 500X będzie się wyróżniać wśród innych aut  Deska rozdzielcza to mutacja wnętrza „pięćsetki” z wyniesionym na najwyższe piętro ekranem.
   
DANE PRODUCENTA FIAT 500X 1.4 MULTIAIR
Cena jeszcze nie ustalona
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1368 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
140 KM
5000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
230 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła;
6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,0 l/100 km
Emisja CO2 139 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szer. x wys. 4248 x 1796 x 1600 mm, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1395 kg, poj. bagażnika 350/1000 l (z zestawem naprawczym) lub 245/910 l (z kołem zapasowym), poj. zbiornika paliwa 48 l.    

NASZYM ZDANIEM
 
Roman Popkiewicz redaktor "auto motor i sport"
Wizualnie oryginalny, na drodze bardzo przekonujący – 500X to auto dobre, ze wskazaniem na dobre z plusem.  
To polubisz - Detale. 
Świetny projekt to wielka zaleta 500X – auto ma mnóstwo ciekawych detali, a zagłówki foteli to mała perełka. 
Tego nie - Ramiona kierownicy.
Klawiatura – przydatna, ale ramiona kierownicy są tak grube, że nie trzyma się ich tak wygodnie jak powinno. 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA