Trudno Freemonta zaszufladkować, co okazuje się jego sporą zaletą. Możliwościami wnętrza dorównuje najlepszym vanom, w terenie nie jest gorszy od większości SUV-ów, a prowadzeniem przypomina typowe kombi. Konstrukcyjnie Fiat Freemont to nic innego jak przysposobiony do europejskich gustów Dodge Journey. W ubiegłym roku po przyłączeniu Chryslera do Fiata przeszedł gruntowny lifting, zyskując na wyglądzie. Wnętrze jest teraz ładniejsze, lepiej zmontowane, z materiałów o wyższej jakości. Do europejskich, bardziej krętych dróg dostosowano układy jezdny i hamulcowy.
Obszerne wnętrze bez problemu mieści siedem osób, nawet w ostatnim rzędzie miejsca jest stosunkowo sporo, choć nadmiar wygód nam nie grozi. Zajmowanie tylnych siedzeń ułatwiają duży zakres wzdłużnej regulacji dzielonej asymetrycznie środkowej kanapy oraz nietypowy sposób jej składania. Przy wykorzystaniu wszystkich miejsc, na bagaż zostaje tylko 145 litrów (przy 5 miejscach - 540 l) oraz 20 schowków.
Freemont z napędem na cztery koła w normalnych warunkach drogowych jest autem przednionapędowym. Elektronicznie sterowane sprzęgło potrafi jednak dołączyć tylną oś nie tylko podczas jazdy w terenie przy poślizgu kół przedniej osi. Zastosowane sterowanie "on demand" (w miarę potrzeby) monitoruje stopień przyczepności kół i decyduje o dozowaniu siły napędowej na tylną oś. Oprócz oczywistych sytuacji jazdy z ograniczoną przyczepnością, na przykład po śniegu czy błocie, system przekazuje część siły napędowej do tylnych kół przy dynamicznym przyspieszaniu, podczas ruszania na mniej przyczepnym podłożu, czy w czasie szybkiego pokonywania łuków, zwiększając stabilność jazdy.
DANE TECHNICZNE
DANE TECHNICZNE | |
---|---|
Cena | 125 990 zł |
Konkurenci | Ford S-Max, Kia Sportage |
Silnik | benzynowy, V6, 3.6 |
Moc/przy obrotach | 280 KM/6350 obr/min |
0-100 km/h | 8,4 s |
Prędkość maksymalna | 206 km/h |
Zużycie paliwa | 11,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 262 g/km |
Silnik | pojemność skokowa 3605 cm3, maksymalny moment obrotowy 342 Nm przy 4350 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na cztery koła. |
Nadwozie | 5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4888 x 1878 x 1705 mm, rozstaw osi 2890 mm, masa własna 1956 kg, poj. bagażnika 145/540/1461 l, poj. zb. paliwa 77,6 l. |
Freemont AWD z 280-konnym wolnossącym silnikiem V6, współpracującym z bardzo anemicznym automatem, to samochód o typowo amerykańskim charakterze, jeśli idzie o pracę zespołu napędowego. No i ten niepohamowany apetyt... Zachętą do kupowania są ceny. Freemont AWD V6 w najbogatszej wersji Lounge kosztuje 125 990 zł, co za tak uniwersalny samochód jest przyzwoitą kwotą. We Włoszech już stał się przebojem.
Tekst Bogdan Czajkowski
Komentarze
garfield, 2012-07-02 21:36:20
auto motor i sport, 2012-06-05 10:45:00
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?