W tygodniu musisz walczyć w miejskiej dżungli o miejsce na parkingu, a weekendy spędzasz w ulubionej, zaszytej w lesie chatce? Albo, kiedy tylko się da, prosto z pracy wyskakujesz na narty? Oto samochód dla Ciebie!
Już na pierwszy rzut oka wygląda „podejrzanie” – plastikowe osłony karoserii, metalowa płyta chroniąca trzewia i zwiększony prześwit. To cechy szczególne Pandy 4x4 – kolejnej wersji popularnego modelu Fiata. Inaczej jednak niż w wypadku większości supermodnych crossoverów, off-roadowy jest nie tylko look Pandy – „misiek” naprawdę sporo potrafi w terenie.
Z grubsza – to to samo auto, które w majowym teście chwaliliśmy za atrakcyjne nadwozie, świetnie zaplanowaną i całkiem przestronną kabinę, a któremu wytykaliśmy przeciętnie wykończone wnętrze. Teraz do zalet Pandy dopisujemy napęd 4x4, czyniący niegroźną każdą przejażdżkę po śniegu, lodzie czy błocie. Niewielki rozstaw osi (230 cm), imponujące kąty natarcia (21°) i zejścia (36°) oraz piórkowa waga sprawiają, że Panda 4x4 pokonuje wertepy jak dorosła terenówka – zdziwisz się, co potrafi. A od poniedziałku do piątku, jak na mieszczucha przystało, wciśnie się w najmniejszą, parkingową lukę. Szukałeś prezentu dla żony na święta?
CZTERY ŁAPY NA ZAWOŁANIE
W zwykłych warunkach Panda jest autem przednionapędowym. Gdy tylko na kołach napędzanych wystąpi poślizg, sprzęgło wiskotyczne się zamyka i przekazuje część momentu napędowego do tylnych kół. Pomaga to odzyskać przyczepność, ale podczas jazdy można odczuć zmiany w rozdziale przekazywanej siły napędowej. Podsterowność może się zamienić nagle w nadsterowność. Opanowanie Pandy 4x4 nie jest trudne, bo auto jest małe i lekkie.
Pomyśl o Pandzie. W tym autku Twoja dama będzie bezpieczna przez cały rok.
DANE PRODUCENTADANE PRODUCENTA
Cena jeszcze nie znana SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU Rodzaj silnika turbodiesel, R4 Pojemność skokowa 1248 cm3 Moc maksymalna 75 KM przy obrotach 4000/min Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy obrotach 1500/min Rodzaj napędu na cztery koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna OSIĄGI 0–100 km/h 14,5 s Prędkość maksymalna 159 km/h ZUŻYCIE PALIWA Średnie 4,7 l/100 km Emisja CO2 125 g/km NADWOZIE 5-drzwiowy, 4-miejsc. hatchback, dług. x szer. x wys. 3686 x 1672 x 1605 mm, rozstaw osi 2300 mm, masa własna 1115 kg, pojemność bagażnika 225 l, poj. zbiornika paliwa 35 l.
Komentarze
auto motor i sport, 2012-12-05 10:27:13
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?