PowerShift - sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów - współpracuje z dwoma sprzęgłami: jedno obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste. Oprócz tego jest mniej skomplikowana w budowie, lżejsza i ponoć tańsza w produkcji. Ale za tę nowość Ford życzy sobie dopłaty aż 8500 złotych. Jazda C-Maxem z PowerShiftem może przekonać do "automatu" nawet największego malkontenta. Biegi zmieniane są błyskawicznie, jakby z wyprzedzeniem woli kierowcy. Dzieje się tak dlatego, ponieważ następny bieg jest załączony wstępnie już wcześniej, kiedy auto znajduje się w ruchu, nawet przy pełnej mocy. Moment obrotowy i moc są więc przekazywane w sposób ciągły. PowerShift jest łączony wyłącznie z 2.0 TDCi. Ten duet ma świetne osiągi, minimalne zużycie paliwa i zapewnia wysoki komfort jazdy.
Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Mariusz Barwiński
DANE TECHNICZNE FORD C-MAX
DANE TECHNICZNE FORD C-MAX | |
---|---|
Cena | 99 200 zł |
Konkurenci | Kia Carens, Seat Altea |
Silnik | turbodoładowany, R4, 2.0 |
Moc/przy obrotach | 136 KM/4000 obr/min |
0-100 km/h | 9,6 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Zużycie paliwa | 5,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 135 g/km |
Silnik | poj. 1997 cm3, 320/340 Nm przy 2000 obr/ min, skrzynia biegów 6A, napęd na przednie koła. |
Nadwozie | 5-drzwiowy, 5-miejscowy minivan, długość x szer. x wys. 4372 x 1825 x 1588 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1448 kg, poj. bagażnika 460 l. |
Komentarze
auto motor i sport, 2008-11-26 11:18:56
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?