[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0
BP BP

Ford Edge – zza wielkiej wody

Nowy SUV Forda przybył do nas z USA. Na „dzień dobry” został sformatowany według europejskich standardów.

Z amerykańskiego charakteru pozostało jednak to, co najlepsze, czyli muskularne nadwozie z przetłoczeniami, a także spore gabaryty – Edge to jedno z największych aut klasy SUV. Nad jakością wnętrza czuwali już europejscy spece od designu. Kokpit jest niemal identyczny jak w Mondeo czy Galaxy; samochody te są spokrewnione technicznie, mają wspólną płytę podłogową.

Przestronność wnętrza to mocny atut Forda Edge, pasażerowie podróżują w nim komfortowo. Chociaż Edge jest pełnowymiarowym SUV-em, brakuje w nim trzeciego rzędu siedzeń. Zamiast niego do dyspozycji jest bagażnik o pojemności 602 litrów, do którego zmieści się bagaż całej rodziny wybierającej się na dalekie wakacje. Samochód może też pociągnąć przyczepę o masie do dwóch ton.

TO POLUBISZ TEGO NIE
NAPĘD 4X4
Wszystkie wersja mają seryjny, samoczynnie dołącany napęd na cztery koła.
SYSTEM NAWIGACJI
Interfejs graficzny systemu multimedialnego powinien mieć większe przyciski i być badziej czytelny.

Podczas jazdy autostradą jest w nim bardzo cicho dzięki dodatkowemu wygłuszeniu oraz systemowi Active Noise Control, czyli aktywnej redukcji hałasu. Zawieszenie (nawet w wersji Sport) zestrojono pod kątem komfortu tak, by jak najsprawniej połykało nierówności. Mimo to adaptacyjny układ kierowniczy daje kierowcy poczucie panowania nad tym prawie 2-tonowym kolosem. Bezpieczeństwu jazdy sprzyja seryjny napęd 4x4, który za pomocą elektroniki sprawnie przekazuje odpowiednią dawkę momentu obrotowego na konkretne koło. Podstawowy silnik o mocy 180 KMdobrze radzi sobie z masą auta, zapewniając spory zapas momentu obrotowego (400 Nm).

Jednostka ta jest dostępna tylko z mechaniczną, sześciobiegową skrzynią, która pracuje bez zarzutu. Wygodniejszym rozwiązaniem okazuje się skrzynia dwusprzęgłowa, łączona tylko z mocniejszym, 210-konnym silnikiem biturbo. Jednak wyższa o 15 tys. zł cena takiego samochodu oraz brak znaczącej różnicy w osiągach nakazują mocno zastanowić się nad wyborem. Jeżeli nie jesteś ortodoksyjnym fanem „automatów”, lepiej zainwestuj w dodatkowe wyposażenie.

Z ceną startującą od 166 tysięcy złotych SUV Forda jest o kilka tysięcy droższy od porównywalnie wyposażonych Hyundaia Santa Fe i Kii Sorento. Czy warto do niego dopłacać – przekonamy się, gdy przy najbliższej sposobności porównamy je w teście. 

Dane producenta Ford Edge 2.0 TDCI
Cena od 166 600 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel., R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
180 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
400 Nm
2000-2250/min
Rodzaj napędu na cztery koła ; 6-biegowa skrzynia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 149 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4808 x 2184 x 1692 mm, rozstaw osi 2849 mm, masa 1949 kg, pojemność bagażnika 602 l, pojemność zbiornika paliwa 68 l.

Naszym zdaniem
Sebastian Kościółek redaktor "auto motor i sport"
Ford Edge to dopracowany i bogato wyposażony SUV, którym można jeździć na co dzień, ale najlepiej sprawdza się na długich trasach.
  

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 188 390 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij