[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.5

Ford Fiesta Active - zrobiona na złoto

Ford Fiesta w wersji Active ma nieco większy prześwit i kilka stylizacyjnych dodatków. Z roli miejskiego auta wywiązuje się bez zarzutu.

Fiesta nie potrzebuje reanimacji ani zabiegów upiększających, bo pod względem właściwości jezdnych i urody od lat ma mocną pozycję wśród maluchów. A jednak Ford poczuł potrzebę, żeby „coś” z nią zrobić i wymyślił crossovera – Fiestę Active. Active ma nieco większy prześwit, obręcze kół ze specjalnym wzorem, nakładki z czarnego plastiku na nadwoziu, srebrne relingi na dachu (1000 zł) i czarną podsufitkę. Do tego np. lakier Lux Yellow, przypominający złoty (1600 zł) – i nikt autu się nie oprze.

Zobacz też: test Forda Focusa z 1-litrowym silnikiem

Po złożeniu oparć foteli podłodze bagażnika daleko do tego, żeby była równa

Według nas Active to mimo stylizacji „na SUV-a” nadal miejski maluch i właśnie w mieście poddaliśmy go sprawdzianowi. Dość twarde zawieszenie i niewielki rozstaw osi sprawiają, że mały Ford radośnie podskakiwał na poniemieckich brukach Wrocławia, a przed hopkami prosił, żeby zwolnić – nie mamy o to pretensji, bo po to właśnie są hopki. Zawieszenie przenosi drgania do wnętrza, ale nienatrętnie.

Wskaźniki nieprzeładowane, więc czytelne, a przy tym całkiem estetyczne

Podjeżdżając pod wysoki krawężnik lub zjeżdżając z niego, nie trzeba się obawiać, że samochód zawadzi zderzakiem, bo chroni przed tym nieco większy prześwit (o 1,9 cm większy od tego w Fieście). To dość ważna zaleta, bo pozwala zaparkować małym autem w takich miejscach, w których podobno mogą tylko SUV-y. W „zatoczce” także parkuje się łatwo, bo Fiesta jest przecież niewielka, na dodatek obraz z kamery cofania (1150 zł) pojawia się na ekranie systemu multimedialnego.

Zobacz też: Poradnik: używane auta klasy premium od 12 000 zł

Modny wystający ekran, kolorowe wstawki w kolorze nadwozia, fikuśny pomarańczowy pasek na fotelach – Active od razu się podoba

Jednolitrowy silnik EcoBoost o mocy 125 KM pozwala wystrzelić autem spod świateł; dźwignia 6-biegowej skrzyni sama wpada w rękę. Duet ten bardzo dobrze sprawuje się też na pozamiejskich drogach, gdzie Fiesta Active okazuje się pozbawionym kompleksów towarzyszem dalszych podróży. Skrzynia precyzyjnie zmienia biegi, mała kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, a system BLIS (1500 zł) miganiem pomarańczowej lampki w lusterku ostrzega o pojazdach w tzw. martwym polu.

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Ford Fiesta active
Cena b.d.
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 993 cm3 
Moc maksymalna
przy obrotach
125 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
170 Nm
1400-4500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h b.d
Prędkość maksymalna b.d
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 110-114 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4068 x 1735 x 1498 mm, rozstaw osi 2493 mm, masa własna 1190 kg, pojemność bagażnika 292/356/1093 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij