Prawie 48 tys. zł za Fiestę Trend, 46 tys. zł za Clio Alize i ponad 51 tys. zł za VW Polo Comfortline – tyle wydają Polacy na te małe auta w ich najpopularniejszych wersjach. W rankingach sprzedaży maluchy Forda, Renault i VW zajmują kolejno miejsca 6., 8. i 9. Nie są to pozycje medalowe, ale kierowcy wybierają te trzy modele niekoniecznie z powodu ceny. Płacą za nie od 8 do 13 tys. zł więcej niż za najpopularniejszy w Polsce mały samochód, czyli Skodę Fabię. Widać znajdują ku temu powody. Być może jednym z nich są zahaczające o luksus wyposażenie i jakość wykonania, a to musi przecież kosztować. Już w podstawowych wersjach auta te są napakowane poduszkami powietrznymi, nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają zaś ABS z ESP, często wspomagane dodatkowymi systemami elektronicznymi.
SILNIK FIESTY JEST NAJŻWAWSZY
Do nowej Fiesty można dokupić systemy ułatwiające jazdę, których nie znajdziesz w niektórych samochodach średniej klasy. Za 1600 zł do dyspozycji jest Active City Stop, w którym laser 50 razy na sekundę dokonuje pomiaru odległości do pojazdów jadących z przodu i jeśli uzna, że jest ona niebezpiecznie mała, spowoduje (do prędkości 30 km/h) hamowanie awaryjne. Inny wynalazek zarezerwowany dotąd dla aut „z wyższych sfer” to np. system Ford SYNC (2950 zł), dzięki któremu można regulować radio i telefon głosem, a w razie wypadku system sam poinformuje policję, gdzie znajduje się samochód.
Clio jest dostępne tylko w wersji pięciodrzwiowej, a i tak okazuje się tańsze od trzydrzwiowych Fiesty i Polo
Nowa Fiesta nadaje się do roli jedynego auta w rodzinie – tak jest wyrośnięta i wygodna. Kierowców ma teraz skusić także silnik Eco- Boost, jaki dotychczas stosowany był w Fordzie Focusie. Trzy cylindry i pojemność zaledwie jednego litra mogą okazać się słabą rekomendacją dla tradycjonalistów, ale moc (125 KM) i fakt, że już przy 1400 obrotach jednostka ta uzyskuje maksymalny moment obrotowy 170 Nm powinny ich uspokoić. Silnik bez ociągania wspina się na wyższe obroty, powoduje zaskakująco niskie drgania i sprawia, że Fiesta ochoczo wyrywa do przodu. Na dodatek wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny jednostka ta zapewnia Fordowi najlepsze osiągi w teście i najniższe zużycie paliwa (średnio 6 l/100 km). Niestety, najtańsza Fiesta z tym silnikiem kosztuje aż 60 900 zł.
Komentarze
przydrożny, 2013-10-09 23:07:38
airmatic, 2013-09-22 10:56:37
Samuraj, 2013-09-21 18:45:00
airmatic, 2013-09-21 13:23:34
julitka, 2013-09-20 10:47:08
wytrych, 2013-09-12 21:27:49
airmatic, 2013-02-26 18:27:43
Zupełnie inna pojemność, całkowicie inna budowa - brawo za rzetelność.
konjo, 2013-02-25 23:20:32
airmatic, 2013-02-25 23:09:16
Samuraj, 2013-02-25 20:42:42
garfield, 2013-02-25 18:51:18
auto motor i sport, 2013-02-25 16:01:37
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?