Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford Fiesta - taki sam, ale inny

Ford Fiesta nowej generacji, mimo że na pierwszy rzut oka wygląda jak poprzednik, został mocno zmieniony. Ma też nowe systemy bezpieczeństwa i jest dostępny w nowych wersjach stylistycznych. 

Ford Fiesta Ford Fiesta

Modele miejskie nie są już uważane tylko za tanie, proste samochody służące do jazdy na co dzień. Kierowcy coraz częściej szukają małego auta nie z powodu ograniczonego budżetu, ale dlatego, że po prostu nie potrzebują większego samochodu. Ale wielu z nich chciałoby, żeby ich maluch nie był nijaki, lecz by wyróżniał się z tłumu. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyszedł Ford

BP
Ford Fiesta Ford Fiesta

Dla każdego coś dobrego

Nowa Fiesta jest oferowana nie tylko w wersjach wyposażenia znanych już z poprzedniego modelu (Trend, SYNC Edition i Titanium), ale także w sportowo stylizowanej odmianie ST Line, eleganckiej Vignale, a wkrótce również „uterenowionej” Active i usportowionej 200-konnej ST. Wybór jest duży.


Ford Fiesta został zbudowany z wykorzystaniem rozwiązań znanych z poprzednika, ale jest teraz dłuższy o 71 mm, szerszy o 13 mm, ma większy o 4 mm rozstaw osi i szerzej rozstawione koła (o 30 mm z przodu i 10 mm z tyłu), a dzięki zastosowaniu większej ilości stali borowej jego konstrukcja jest o 15% sztywniejsza. Niestety te zmiany w niewielkim stopniu wpłynęły na poprawę komfortu jazdy osób podróżujących na tylnej kanapie – w wersji pięciodrzwiowej (na niej się skupimy) mają oni o 16 mm więcej miejsca na kolana, ale wysocy pasażerowie będą narzekać na ciasnotę. Tak samo jest jednak w większości aut konkurencji. 

Ford Fiesta Ford Fiesta

Z przodu miejsca jest dużo, a nie za wysoko umieszczony fotel i szeroki zakres regulacji kolumny kierownicy pozwalają kierowcy przyjąć więcej niż wygodną pozycję. Kierowca ma teraz przed sobą nowocześnie wyglądającą deską rozdzielczą, która jest bardziej przejrzysta niż w poprzedniku, bo zrezygnowano z połowy przycisków. A jakość wykonania? Cudów nie ma, wiele elementów zrobiono z twardego plastiku, ale – znów trzeba to przyznać – konkurenci nie mają się lepiej.

Multimedia obsługuje się za pomocą wysokiej klasy, oczywiście jak na auta miejskie, systemu multimedialnego. 8-calowy ekran jest dostępny jako opcja za 350 zł, ale polecamy droższą wersję za 3970 zł, w której otrzymujemy też m.in. nawigację z mapami 3D i z funkcją informowania o korkach oraz 10-głośnikowy zestaw audio B&O Play (marka należy do słynnej firmy Bang&Olufsen). Natomiast za 2000 zł warto kupić pakiet systemów bezpieczeństwa: aktywny tempomat, układy monitorowania koncentracji kierowcy, awaryjnego hamowania i rozpoznawania znaków drogowych.

Ford Fiesta Ford Fiesta

Komfortowa i precyzyjna

Na pierwszą przejażdżkę wybraliśmy Fiestę ST-Line z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost (140 KM), za którą trzeba zapłacić 72 250 zł. Wersja ta ma zderzaki o bardziej zadziornym kształcie, chromowaną końcówkę wydechu, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie oraz wnętrze przeszyte nicią w kontrastowym kolorze.

Fiesta w tej odmianie wygląda bardzo zadziornie, dużo atrakcyjniej niż zwykła odmiana. Szkoda tylko, że Ford zrezygnował z pionowych tylnych lamp, które od wielu lat były charakterystycznym elementem tego modelu. Wersja ST-Line ma nieco utwardzone zawieszenie, ale podczas jazdy nie mieliśmy żadnego zarzutu do komfortu jazdy.

Różnicę czuć jednak w zakrętach. Podczas szybkiej jazdy niemal nie występuje podsterowność, a auto prowadzi się bardzo pewnie – o włos lepiej niż Fiesta ze zwykłym zawieszeniem. Natomiast wysoki komfort jazdy – nawet bardzo wysoki – auto zapewnia w każdej wersji. W porównaniu z poprzedniczką przeprojektowano amortyzatory i tuleje wahaczy, co sprawiło, że Fiesta jest jednym z najlepiej tłumiących nierówności samochodem w klasie. A prawdopodobnie najlepszym. 

Ford Fiesta Ford Fiesta

Bardzo dobry jest także silnik 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM, choć w Polsce będzie dostępny tylko w odmianie ST-Line. Samochód jest doskonale wyciszony, więc głośno pracujące trzy cylindry są ledwo słyszalne, dźwignia 6-biegowej przekładni pracuje lekko i precyzyjnie, a moment obrotowy wynoszący 180 Nm już przy 1500 obr/min pozwala na jazdę bez wkręcania silnika na obroty.

A oszczędna jazda popłaca, bo Fiesta potrafi spalić tylko 4 litry na 100 km! Natomiast po wciśnięciu gazu do spodu silnik reaguje bez wahania i rozpędza Fiestę do setki w 9 s. Ale nie potrzeba 140 KM, bo nawet 100-konna wersja tego silnika zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 10,5 s. To akceptowalny wynik.

Ford Fiesta Ford Fiesta

Mniej przycisków, duży wyświetlacz i bardzo udany design – deska rozdzielcza Fiesty wreszcie wygląda nowocześnie

Ford Fiesta Ford Fiesta

System audio B&O składa się z 9 głośników i subwoofera, ma moc 675 W i brzmi bardzo dobrze – został zaprojektowany specjalnie do nowej Fiesty

Ford Fiesta Ford Fiesta

Fotele nie są umieszczone za wysoko, a siedziska mają odpowiednią długość. Częściowo skórzana tapicerka kosztuje od 2650 zł

Ford Fiesta Ford Fiesta

Active Park Assist wyręczy kierowcę w parkowaniu – jest dostępny w pakiecie z kamerą cofania za 2000 zł

Ford Fiesta Ford Fiesta

Liczniki Fiesty mają  „płaską” grafikę – w połączeniu z ekranem komputera pokładowego wyglądają jakby w całości były wyświetlaczem

Ford Fiesta Ford Fiesta

System multimedialny SYNC 3 to prawdopodobnie najbardziej nowoczesny system wśród innych samochodów miejskich

Dane producenta Ford Fiesta 1.0 ECOBOOST ST-LINE
Cena 72 250 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
140 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
180 Nm
1500-5000/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,0 s
Prędkość maksymalna 202 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 102 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4065 x 1735 x 1466 mm, rozstaw osi 2493 mm, masa własna 1164 kg, pojemność bagażnika 292/1093 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l.
Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 950 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij