[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ford Fiesta - taki sam, ale inny

Ford Fiesta nowej generacji, mimo że na pierwszy rzut oka wygląda jak poprzednik, został mocno zmieniony. Ma też nowe systemy bezpieczeństwa i jest dostępny w nowych wersjach stylistycznych. 

Ford Fiesta Ford Fiesta
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 62 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Modele miejskie nie są już uważane tylko za tanie, proste samochody służące do jazdy na co dzień. Kierowcy coraz częściej szukają małego auta nie z powodu ograniczonego budżetu, ale dlatego, że po prostu nie potrzebują większego samochodu. Ale wielu z nich chciałoby, żeby ich maluch nie był nijaki, lecz by wyróżniał się z tłumu. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyszedł Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Dla każdego coś dobrego

Nowa Fiesta jest oferowana nie tylko w wersjach wyposażenia znanych już z poprzedniego modelu (Trend, SYNC Edition i Titanium), ale także w sportowo stylizowanej odmianie ST Line, eleganckiej Vignale, a wkrótce również „uterenowionej” Active i usportowionej 200-konnej ST. Wybór jest duży.


Ford Fiesta został zbudowany z wykorzystaniem rozwiązań znanych z poprzednika, ale jest teraz dłuższy o 71 mm, szerszy o 13 mm, ma większy o 4 mm rozstaw osi i szerzej rozstawione koła (o 30 mm z przodu i 10 mm z tyłu), a dzięki zastosowaniu większej ilości stali borowej jego konstrukcja jest o 15% sztywniejsza. Niestety te zmiany w niewielkim stopniu wpłynęły na poprawę komfortu jazdy osób podróżujących na tylnej kanapie – w wersji pięciodrzwiowej (na niej się skupimy) mają oni o 16 mm więcej miejsca na kolana, ale wysocy pasażerowie będą narzekać na ciasnotę. Tak samo jest jednak w większości aut konkurencji. 

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Z przodu miejsca jest dużo, a nie za wysoko umieszczony fotel i szeroki zakres regulacji kolumny kierownicy pozwalają kierowcy przyjąć więcej niż wygodną pozycję. Kierowca ma teraz przed sobą nowocześnie wyglądającą deską rozdzielczą, która jest bardziej przejrzysta niż w poprzedniku, bo zrezygnowano z połowy przycisków. A jakość wykonania? Cudów nie ma, wiele elementów zrobiono z twardego plastiku, ale – znów trzeba to przyznać – konkurenci nie mają się lepiej.

Multimedia obsługuje się za pomocą wysokiej klasy, oczywiście jak na auta miejskie, systemu multimedialnego. 8-calowy ekran jest dostępny jako opcja za 350 zł, ale polecamy droższą wersję za 3970 zł, w której otrzymujemy też m.in. nawigację z mapami 3D i z funkcją informowania o korkach oraz 10-głośnikowy zestaw audio B&O Play (marka należy do słynnej firmy Bang&Olufsen). Natomiast za 2000 zł warto kupić pakiet systemów bezpieczeństwa: aktywny tempomat, układy monitorowania koncentracji kierowcy, awaryjnego hamowania i rozpoznawania znaków drogowych.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Komfortowa i precyzyjna

Na pierwszą przejażdżkę wybraliśmy Fiestę ST-Line z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost (140 KM), za którą trzeba zapłacić 72 250 zł. Wersja ta ma zderzaki o bardziej zadziornym kształcie, chromowaną końcówkę wydechu, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie oraz wnętrze przeszyte nicią w kontrastowym kolorze.

Fiesta w tej odmianie wygląda bardzo zadziornie, dużo atrakcyjniej niż zwykła odmiana. Szkoda tylko, że Ford zrezygnował z pionowych tylnych lamp, które od wielu lat były charakterystycznym elementem tego modelu. Wersja ST-Line ma nieco utwardzone zawieszenie, ale podczas jazdy nie mieliśmy żadnego zarzutu do komfortu jazdy.

Różnicę czuć jednak w zakrętach. Podczas szybkiej jazdy niemal nie występuje podsterowność, a auto prowadzi się bardzo pewnie – o włos lepiej niż Fiesta ze zwykłym zawieszeniem. Natomiast wysoki komfort jazdy – nawet bardzo wysoki – auto zapewnia w każdej wersji. W porównaniu z poprzedniczką przeprojektowano amortyzatory i tuleje wahaczy, co sprawiło, że Fiesta jest jednym z najlepiej tłumiących nierówności samochodem w klasie. A prawdopodobnie najlepszym. 

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Bardzo dobry jest także silnik 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM, choć w Polsce będzie dostępny tylko w odmianie ST-Line. Samochód jest doskonale wyciszony, więc głośno pracujące trzy cylindry są ledwo słyszalne, dźwignia 6-biegowej przekładni pracuje lekko i precyzyjnie, a moment obrotowy wynoszący 180 Nm już przy 1500 obr/min pozwala na jazdę bez wkręcania silnika na obroty.

A oszczędna jazda popłaca, bo Fiesta potrafi spalić tylko 4 litry na 100 km! Natomiast po wciśnięciu gazu do spodu silnik reaguje bez wahania i rozpędza Fiestę do setki w 9 s. Ale nie potrzeba 140 KM, bo nawet 100-konna wersja tego silnika zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 10,5 s. To akceptowalny wynik.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Mniej przycisków, duży wyświetlacz i bardzo udany design – deska rozdzielcza Fiesty wreszcie wygląda nowocześnie

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

System audio B&O składa się z 9 głośników i subwoofera, ma moc 675 W i brzmi bardzo dobrze – został zaprojektowany specjalnie do nowej Fiesty

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Fotele nie są umieszczone za wysoko, a siedziska mają odpowiednią długość. Częściowo skórzana tapicerka kosztuje od 2650 zł

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Active Park Assist wyręczy kierowcę w parkowaniu – jest dostępny w pakiecie z kamerą cofania za 2000 zł

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

Liczniki Fiesty mają  „płaską” grafikę – w połączeniu z ekranem komputera pokładowego wyglądają jakby w całości były wyświetlaczem

REKLAMA

Ford Fiesta Ford Fiesta

System multimedialny SYNC 3 to prawdopodobnie najbardziej nowoczesny system wśród innych samochodów miejskich

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Ford Fiesta 1.0 ECOBOOST ST-LINE
Cena 72 250 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
140 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
180 Nm
1500-5000/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,0 s
Prędkość maksymalna 202 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 102 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4065 x 1735 x 1466 mm, rozstaw osi 2493 mm, masa własna 1164 kg, pojemność bagażnika 292/1093 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l.
Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij