REKLAMA

Ford Focus Active - lepszy niż crossover?

„Dla aktywnych” – jakże często producenci tak właśnie określają swoje auta. Czy to tylko chwyt marketingowy, czy nowy „aktywny” Focus Active rzeczywiście daje kierowcy coś więcej?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kierowcom „aktywnym” spodoba się większy prześwit auta – w porównaniu ze zwykłymi wersjami Focusa większy o 30 mm z przodu i o 34 mm z tyłu. To powoduje, że na bardzo dziurawych drogach lub w miejscach, gdzie tych dróg nie ma Focusem Active można przejechać bez większych obaw o urazy podwozia. Wysokie krawężniki, a więc przeszkoda, na którą kompaktowe kombi Forda będzie trafiać najczęściej, też nie stanowią dla niego problemu. Niemiłą konsekwencją podniesionego prześwitu jest natomiast to, że aby Focus nie przechylał się w zakrętach, usztywniono jego zawieszenie, co odczuwa się szczególnie podczas pokonywania poprzecznych nierówności, kiedy nadwozie nieprzyjemnie się trzęsie. „Terenowość” Focusa Active podkreśla jego wygląd – na przykład plastikowe osłony nadkoli, ale już z miejsca pracy kierowcy niespecjalnie da się ją wyczuć, bo siedzi się w nim jak w zwykłym Focusie.

Klasyczna deska rozdzielcza, z dużą liczbą przycisków, zwłaszcza tych do obsługi klimatyzacji

A że kierowca może dobrać wygodną dla siebie pozycję, również i tu nie ma na co narzekać. Fotel, choć niepozorny, dobrze podpiera ciało i nie powoduje bólu pleców po dłuższej podróży. Do charakteru auta pasuje 2-litrowy turbodiesel o mocy 150 KM. Zużywa niewiele paliwa (5 l/100 km poza miastem, 7 w mieście, 8 przy szybkiej jeździe autostradą) i bez większego wysiłku robi to, o co się go poprosi. Dynamika jest dobra, reakcje na gaz również, a wszystko, co potrzebne w tzw. codziennej jeździe silnik ten zapewnia przy niskich obrotach. Do pary ma 8-biegowy „automat” – też bez zastrzeżeń. Ewidentnie czuć, że Ford nie oszczędzał na wygłuszeniu kabiny, z wnętrza której trudno nawet stwierdzić, że pod maską pracuje diesel. Na drodze Focus Active jest bardzo stabilny, a przeszczepiony ze zwykłej wersji układ kierowniczy działa szybko, reagując nawet na minimalne ruchy kierownicą.
Praktyczny, oszczędny i z wartością dodaną w postaci podniesionego prześwitu Focus powinien zadowolić nie tylko „aktywnych”, ale nawet zupełnie biernych kierowców.

REKLAMA

Od wybranego trybu jazdy (np. tego na śliską nawierzchnię) zależy praca systemu kontroli trakcji oraz reakcja silnika  na wciśnięcie pedału gazu

Dane producenta Ford Focus ACTIVE 2.0 ECOBLUE
Cena 113 450 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4, 2.0
Pojemność skokowa 1996 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
370 Nm
2000-2500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 8-bieg. przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 203 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4693 x 1825 x 1532 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1559 kg, pojemność bagażnika 608/1653 l, pojemność zbiornika paliwa 47 l.

Zobacz także: test nowego SUV-a od Mercedesa - GLB 200d

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA