Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz - głosi przysłowie. I Ford się doigrał. Największa zaleta Focusa w jego pierwszym wcieleniu - właściwości jezdne - stała się przekleństwem dla konstruktorów Focusa drugiej generacji. Podobnie jak wszystko, wypadało je w nowym modelu poprawić, ale nie było to takie łatwe. W końcu, przez sześć lat konkurenci z trudem (szczerze mówiąc - bezskutecznie) próbowali dorównać Focusowi w dziedzinie właściwości jezdnych. Podnieść poprzeczkę, chociaż ociupinkę, było jeszcze trudniej. Ale udało się, szczególnie z punktu widzenia komfortu podróżowania.
Prawda jest jednak taka, że większa w tym zasługa wymiarów nowego Focusa niż zawieszenia o jakiejś nowej, niespotykanej dotychczas konstrukcji. Już tylko z praw fizyki wynika, że nowy Focus - w porównaniu z poprzednikiem większy pod każdym względem, a szczególnie na szerokość (o 14 cm!) i na długość (o 19 cm) - musi stąpać po ziemi pewniej niż on i gwarantować lepszy komfort jazdy.
Oczywiście, różnica w zachowaniu na drodze między kolejnymi generacjami Focusa nie jest tak wyczuwalna, jak między Focusem "pierwszym" a Escortem, ale daje się zauważyć. Auto jeszcze pewniej i bardziej stabilnie pokonuje zakręty. Na komfort podróżowania nowym Focusem, oprócz jego wymiarów, istotny wpływ ma lepsze niż dotychczas wyciszenie kabiny oraz zmniejszenie oporów toczenia, a co za tym idzie również hałasu. Właśnie ze względu na niski poziom hałasu we wnętrzu nowego Focusa, szef zespołu konstruktorów z dumą nazywał go kilka razy podczas prezentacji "little Mondeo".
Podczas gdy większość potencjalnych konkurentów postawiła na oryginalność formy, on - ten, który sześć lat temu wyznaczył nowe trendy - prezentuje się w nowym wcieleniu nadzwyczaj normalnie. Na pierwszy rzut oka nie ma się nawet czym zachwycać. Ford Focus drugiej generacji wygląda tylko jak samochód. Najzwyklejszy samochód. Nie zdziwię się, jeśli po jakimś czasie świat dojdzie jednak do wniosku, że Focus ponownie wygląda inaczej niż rywale. Bo jako jeden z niewielu nic nie udaje, niczego nie naśladuje, nie chce być za wszelką cenę inny.
Komentarze
~Grzesiek, 2008-06-20 17:41:26
~harry, 2008-05-30 11:07:37
auto motor i sport, 2008-05-18 19:53:32
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?