Z zewnątrz wygląda jak dostawczak – ma przesuwane boczne drzwi, potężną pokrywę bagażnika, pod którą z rodziną możesz schować się przed deszczem (szkoda, że jej otwarcie wymaga siły i miejsca za samochodem), duże pudełkowate nadwozie i pionowy tył.
Jednak Grand Tourneo Connect dostawczakiem może być w tygodniu – w weekend z wołu roboczego, który przewiezie ponad 2500 litrów bagażu, zmienia się w wygodne auto rodzinne z siedmioma pełnoprawnymi miejscami. Podkreślamy – pełnoprawnymi, bo w trzecim rzędzie miejsca w żadnym kierunku nie brakuje, narzekać można jedynie na nienaturalną pozycję ciała – z nogami pod brodą. Za to na pozostałych miejscach siedzi się wygodnie nawet na długich trasach.
Jadąc „eko” Ford potrafi spalić 5,5 l/100 km.
W Tourneo Connect pod ręką zawsze znajdą się jakieś schowki. W tych w przednich drzwiach zmieszczą się 1,5-litrowe butelki, pomiędzy fotelami jest miejsce na dwa kubki oraz głęboki schowek na drobiazgi. Jest też skrytka na okulary i schowek przy podsufitce zajmujący całą szerokość kabiny – jednak jak coś tam wrzucisz, ciężko Ci będzie po to sięgnąć.
W życiu codziennym Connect ma więcej z osobówki niż z samochodu dostawczego – wersja Trend jest wyposażona m.in. w komplet airbagów, radio CD/MP3 z wejściem USB i Bluetooth, ale już za klimę manualną trzeba dopłacić (3690 zł). Na drodze Ford jeździ jak porządny kompakt, przy pełnym obciążeniu czuć jednak niedobór mocy. Poza tym – praktyczność pełną gębą.
Dane producenta | Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI Trend |
Cena | 85 178 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1560 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 115 KM/3600 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 270 Nm/1750-2500 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 14,1 s |
Prędkość maksymalna | 165 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 4,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 130 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4818 x 2137 x 1840 mm, rozstaw osi 3062 mm, masa własna 1645 kg, dop. obciążenie 789 kg, pojemność bagażnika 322-2620 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Naszym zdaniem
16 konfiguracji wnętrza, oszczędny silnik, komfortowe zawieszenie – Ford stworzył wszechstronnego zawodnika.
To polubisz - dwuczęściowe lustra
Lusterka boczne podzielone są na dwie części – dolna ułatwia manewrowanie, bo lepiej widać na niej np. krawężniki.
Tego nie - brakuje litrów
Przy komplecie pasażerów do bagażnika nie zapakujesz zbyt dużo, bo ma tylko 322 litry pojemności.
Szymon Piaskowski
amis