Luksusowe Mondeo można rozpoznać po 18-calowych obręczach kół oraz lekko zmienionym przodzie nadwozia, auto ma też więcej chromu, a kolory lakierów są bardziej stonowane. To z zewnątrz. W środku rzucają się w oczy potężne fotele o pikowanym wzorze. Oczywiście wszystko obszyto delikatną, selekcjonowaną skórą. Kabina została doskonale wyciszona m.in. dzięki grubszym laminowanym szybom. Fotele, elektrycznie sterowane i regulowane na wiele sposobów, potrafią wymasować kręgosłup (opcja).
Każdy egzemplarz Mondeo w wersji Vignale przechodzi rozszerzoną o 100 dodatkowych punktów kontrolę jakości. Ale najważniejszy jest pakiet dodatkowych korzyści związanych z obsługą auta. Każdy użytkownik takiego Mondeo ma przez 24 godziny do dyspozycji osobistego doradcę, który na telefon ułatwi dostęp do wszystkich usług związanych z Fordem Vignale (i nie tylko), oszczędzając czas kierowcy. Np. odbierze auto spod domu na serwisowanie (zostawiając zastępcze) i zadba o bezpłatne mycie.
Multimedialny system SYNC 2 (sterowany głosowo) jest seryjny, ale niestety nie łączy się bezpośrednio z internetem, brakuje mu też obsługi w języku polskim. Pod maską debiutuje dwulitrowy 210-konny diesel biturbo. I okazuje się idealnym źródłem mocy, jest wyjątkowo cichy (seryjny układ aktywnej redukcji hałasu hałasu), zrywny i elastyczny; na wciśnięcie pedału gazu reaguje żywiołowo, nie męczą go podjazdy i zjazdy krętej trasy. Przy tym apetyt na paliwo sięga co najwyżej 6,7 l/100 km. Zawieszenie jest stabilne i nieczułe na próby wytrącenia auta z równowagi – przyspieszanie, przyhamowywanie w zakrętach i większość nierówności nie robią na nim wrażenia.
Mondeo Vignale to auto dla tych, którzy nie chcą się wyróżniać na drodze, ale też nie chcą rezygnować z luksusu, jakości i dobrego wyposażenia. Do wyboru są elegancki sedan i praktyczne kombi. Ceny startują od 149 000 zł (sedan ze 180-konnym dieslem), co patrząc na wyposażenie nie jest ceną wygórowaną. A jeszcze czeka długa lista opcji i pakietów.
NASZYM ZDANIEM
Bogdan Czajkowski
redaktor "auto motor i sport"
Ford Mondeo Vignale za bardzo się nie wyróżnia, ale pozwala podróżować komfortowo. Samochód ze sportowym nerwem, a przy tym oszczędny.
Dane producenta | Ford Mondeo 2.0 TDCI Vignale |
Cena | 168 000 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1997 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 210 KM / 63750/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 450 Nm / 2000/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
Osiągi | |
0–100 km/h | 8,1 s |
Prędkość maksymalna | 228 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 134 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szer. x wys. 4867 x 1852 x 1501 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1619 kg, poj. bagażnika 500/1605 l, poj. zbiornika paliwa 60 l. |