REKLAMA

Ford Mondeo – mieszczanin szlachcicem

Ford Mondeo
Bryła nowego Ford  Mondeo jest szlachetna i elegancka, może się podobać
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

W Fordzie po zmianach na szczeblu średnim (S-Max i Galaxy) przyszedł czas na mieszczańskiego Mondeo, który mocno wyszlachetniał.

 

W związku z awansem Mondeo musiało dostać nowe ubranko. Z zewnątrz zmiany nie są agresywne, nadal w stylu kinetic design (chociaż więcej widać dostojeństwa niż kinetyki), ot - nowa maska, nowy wlot powietrza, nowe światła, w tym dzienne LED-owe. Do tego dwa rozwiązania znane z Polskiego Fiata 125p - błyszczące obramowania szyb bocznych i żaluzja na wlocie do chłodnicy.

We wnętrzu też zmiany nienachalne - nadal prostota, umiar, elegancja, umeblowanie solidne, mieszczańskie. Żadnej fantazji. Kolejne łagodne zmiany - nowe zegary (czarne, udane), nowa grafika, nowa tapicerka drzwi. Widać, że to samochód flagowy, dla biznesmena, a nie dla podlotków. Deska rozdzielcza też spokojna, elegancka, bez kluczyka (ale dziura po stacyjce wygląda paskudnie). Kierownica bogato, nawet jarmarcznie wyposażona w mnóstwo funkcji, bardzo błyszcząca, co w słońcu może przeszkadzać. Fotele obszerne, ale kieszenie w drzwiach malutkie. Bagażnik duży, ale bez koła zapasowego.

 

Jak zwykle, najciekawsze jest to czego nie widać. A Mondeo ma się czym pochwalić. Nowe (oprócz starych) silniki - flagowy turbodiesel 2.2 (aż 200 KM) i benzynowy 2.0 turbo - 240 KM; oba zachowują się świetnie. Dużo nowej elektroniki - dobra sygnalizacja zjechania z wybranego pasa ruchu (pilnuje tego kamera): w razie czego (zagapienie, przyśnięcie), delikatnie, dla obudzenia, szarpiąca kierownicą; sygnalizacja w lusterkach wstecznych obecności innych samochodów w martwych polach, automat przełączania na światła mijania, nowa sterowana elektronicznie automatyczna skrzynia biegów PowerShift, w opcji inteligentne ładowanie akumulatora z odzyskiwanej podczas hamowania energii. Do tego inteligentna informacja Eco Mode, podpowiadająca kiedy zmienić bieg.

Jeździ się nowym Fordem Mondeo wygodnie i statecznie. Duża w tym zasługa regulowanego, aktywnego zawieszenia pracującego w trzech, do wyboru, trybach - komfort, normal i sport.

Spodobało mi się nowe Mondeo. Czy spodoba się wszystkim - trudno powiedzieć, bo obok, na rynku, uśmiecha się Passat czy Avensis. Łatwo nie będzie. Ale Mondeo coraz bardziej z mieszczucha staje się szlachcicem.

Tekst Julian Obrocki
amis 11/2010

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA