Ford Mustang Mach-E GT - Historia Forda pisana od nowa

Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,7 s elektryczny Ford Mustang Mach-E GT zasługuje na miano najszybciej przyspieszającego, pięciomiejscowego modelu Forda, który dotychczas był oferowany w Europie. Jeździliśmy wersją GT elektrycznego Mustanga blisko miesiąc przed innymi.

Mustang Mach-E GT Maciej Ziemek
Mustang Mach-E GT

Prześwit zmniejszony o 17 mm (do jedynie 130 mm) w porównaniu z pozostałymi modelami Mustanga Mach-E, nakładki na nadkolach lakierowane w kolorze nadwozia, czarna atrapa wlotu powietrza osłonięta przezroczystą „kurtyną”, 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów o wzorze zarezerwowanym dla wersji GT z oponami Pirelli w rozmiarze 245/45 o specjalnych – mieszance i bieżniku (o 2,5 cm szersze niż opony Mustanga Mach-E bez oznaczenia GT) oraz wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 385 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami w kolorze czerwonym firmowane przez Brembo – wersję GT Mustanga Mach-E trudno pomylić ze zwykłą.

Ford Mustang Mach-E GT - Nowy silnik

Pod nadwoziem również jest sporo nowego. Przede wszystkim nowy jest silnik, który napędza koła tylnej osi – prądu przemiennego, synchroniczny, z magnesami trwałymi, chłodzony olejem, który maksymalny moment obrotowy potrafi wygenerować w zaledwie 0,5 s. Łączny maksymalny moment obrotowy osiągany przez dwa silniki elektryczne wynosi gigantyczne 860 Nm. To o blisko 15% więcej niż dysponuje spalinowa jednostka napędowa sportowego Forda GT. Łączna maksymalna moc również budzi respekt – 487 KM.

W przednim zawieszeniu opartym na kolumnach McPhersona i wielowahaczowym tylnym seryjnie stosowane są adaptacyjne amortyzatory MagneRide. W komfortowym trybie jazdy, zwanym oryginalnie Whisper (z ang. szept), Mustang Mach-E GT zapewnia komfort podróżowania godny dużego SUV-a. W trybach Active (wiadomo) i Untamed (z ang. nieokiełznany) zdolność tłumienia nierówności zdecydowanie się pogarsza. Tryb Untamed Plus, zarezerwowany dla wersji GT, zmienia Mustanga Mach-E w sportowe coupé. Zależnie od wybranego trybu jazdy zmienia się nie tylko charakterystyka tłumienia amortyzatorów, ale również kilka innych parametrów. W tym najbardziej istotny z punktu widzenia zmiany zachowania auta podczas jazdy, a mianowicie udział każdego z silników w napędzie Mustanga Mach-E GT, czyli podział momentu obrotowego między osie. W komfortowym trybie jazdy elektryczny crossover Forda jest samochodem z przednim napędem, w trybie Untamed Plus – tylnonapędowym.

Ford Mustang Mach-E GT - Lepsze prowadzenie

Nisko położony środek ciężkości, duża poprzeczna i wzdłużna stabilność nadwozia plus opony, które gwarantują zarówno bardzo dobrą przyczepność podczas przyspieszania na wprost, jak i dużą stabilność boczną w czasie pokonywania zakrętów sprawiają, że Mustang Mach-E GT zachowuje się w trakcie jazdy tak, jak na samochód sportowy przystało. 487-konny crossover przyspiesza z nieokiełznaną lekkością (wręcz niebezpiecznie nieokiełznaną), prowadzi się precyzyjnie, a jego nadwozie niemal nie przechyla się na boki, co jest dużym zaskoczeniem w porównaniu z podatnym na boczne przechyły nadwoziem Mustanga Mach-E.

Europejskie jazdy testowe Mustangiem Mach-E ruszają 18 października, pierwsi klienci w Polsce mają szanse otrzymać zamówione samochody na początku 2022 roku. W porównaniu z wersją First Edition, również wyposażoną w dwa silniki (o łącznej mocy 351 KM) i w napęd na cztery koła, dopłata do modelu GT wynosi 31 190 zł. Podobnie jak w wypadku klasycznego Mustanga, warto dopłacić, żeby cieszyć się nie tylko lepszymi osiągami, ale – przede wszystkim – znacznie lepszymi właściwościami jezdnymi i wyższą precyzją prowadzenia.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

Dane producenta Ford Mustang Mach-e GT
Cena Cena 335 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu elektryczne, synchroniczne, prądu przemiennego z magnesami trwałymi, po jednym przy każdej osi
   
Moc maksymalna 487 KM
Maksymalny moment obrotowy 860 Nm

Zespół akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 88 kWh
Rodzaj napędu na cztery koła 
Przeniesienie napędu przekładnia redukcyjna o stałym przełożeniu
OSIĄGI
0–100 km/h 3,7 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE ENERGII
Średnie brak danych
Emisja CO2 0 g/km
NADWOZIE
Nadwozie 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4743 x 1930 x 1613 mm, rozstaw osi 2984 mm, masa własna 2273 kg, pojemność bagażnika 402/100 l (z tyłu/z przodu)

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA