Dwa najpopularniejsze kampery tej wielkości, czyli VW California i Mercedes Marco Polo, mają od pewnego czasu rywala – to model Nugget zbudowany na bazie Forda Transita Customa. Można nim wygodnie jeździć na co dzień, bo jest dość krótki, więc łatwo się nim manewruje, a zużycie paliwa nie jest przesadnie duże (średnio 9,5 l/100 km). Cieszy też, że elementy kamperowej zabudowy nie skrzypią podczas jazdy. Auto ma jednak pewną wadę – jego wysokość nieco przekracza dwa metry, więc nie wjedzie na niektóre podziemne parkingi.
Ford Transit Custom Nugget - kuchenne rewolucje
Nugget swoje największe zalety ujawnia na polu kempingowym. Nietypowym rozwiązaniem jest umiejscowienie kuchni. Zamiast aneksu ciągnącego się przez całą długość wnętrza (standard w kamperach tej klasy) jest kuchenny narożnik, znajdujący się z tyłu auta. Składa się z małego zlewu, pojemnej lodówki i kuchenki z dwoma palnikami. Do kuchni można przejść przez wnętrze auta albo dostać się do niej wygodnym wejściem od strony bagażnika. W Fordzie dach jest podnoszony w przeciwną stronę niż w innych modelach, więc w kuchni można stanąć wyprostowanym. Po odsłonięciu „okienek” w namiocie powstającym po podniesieniu dachu w kuchni robi się jasno, przez co wydaje się przestronniejsza.

Ford Transit Custom Nugget - pięć osób, ale cztery
Autem może podróżować pięć osób, jednak nocleg znajdą w nim tylko cztery – dwie na wygodnym łóżku w namiocie na dachu i dwie we wnętrzu, na łóżku powstałym po złożeniu kanapy. Ale to nie wszystkie elementy, którymi Ford wyróżnia się na tle rywali – na stałe zamontowano w nim moskitierę, którą można zasłonić boczne wejście do auta, bez zaciemniania wnętrza, wystarczy też jeden ruch, aby przednie fotele obrócić w kierunku kanapy i rozkładanego stolika (w VW i Mercedesie jest to bardziej skomplikowane). Nie ma jednak aut bez wad – zagłówek kanapy się nie składa i zmniejsza widoczność podczas jazdy, a we wnętrzu nie przewidziano miejsca na torby i dołączane do Nuggeta krzesła kempingowe, więc trzeba je przewozić na podłodze. Mimo to fani niewielkich kamperów mają do wyboru kolejny model, którym warto się zainteresować.
-39feb2f0778dc7ae7043635dbb17869c.jpg)
Dane producenta | FORD TRANSIT CUSTOM NUGGET 2.0 ECOBLUE |
Cena | 194 030 zł (185 KM) |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1996 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
185 KM 3500/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
415 Nm b.d. |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | 6-biegowa automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | b.d. |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 10,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 273 g/km |
NADWOZIE | |
4-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4973 x 2272 x 2060 mm, rozstaw osi 2933 mm, masa własna b.d., pojemność bagażnika b.d., pojemność zbiornika paliwa 70 l. |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Używana Kia Sportage - rynkowy bestseller
- Test: Hyundai Kona Hybrid. Niebieski, a zielony
- Mitsubishi Space Star - po zmianach na 2020