[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ford Transit Custom Nugget: pomysł na wakacje | TEST

Jak zaistnieć na rynku niewielkich kamperów? Stworzyć samochód pełen niekonwencjonalnych rozwiązań. Taki właśnie jest, zbudowany przez Forda i Westfalię, Transit Custom Nugget.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 122 901 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, mixt-4, rama-2
SPRAWDŹ OFERTY

Dwa najpopularniejsze kampery tej wielkości, czyli VW California i Mercedes Marco Polo, mają od pewnego czasu rywala – to model Nugget zbudowany na bazie Forda Transita Customa. Można nim wygodnie jeździć na co dzień, bo jest dość krótki, więc łatwo się nim manewruje, a zużycie paliwa nie jest przesadnie duże (średnio 9,5 l/100 km). Cieszy też, że elementy kamperowej zabudowy nie skrzypią podczas jazdy. Auto ma jednak pewną wadę – jego wysokość nieco przekracza dwa metry, więc nie wjedzie na niektóre podziemne parkingi.

Ford Transit Custom Nugget - kuchenne rewolucje

Nugget swoje największe zalety ujawnia na polu kempingowym. Nietypowym rozwiązaniem jest umiejscowienie kuchni. Zamiast aneksu ciągnącego się przez całą długość wnętrza (standard w kamperach tej klasy) jest kuchenny narożnik, znajdujący się z tyłu auta. Składa się z małego zlewu, pojemnej lodówki i kuchenki z dwoma palnikami. Do kuchni można przejść przez wnętrze auta albo dostać się do niej wygodnym wejściem od strony bagażnika. W Fordzie dach jest podnoszony w przeciwną stronę niż w innych modelach, więc w kuchni można stanąć wyprostowanym. Po odsłonięciu „okienek” w namiocie powstającym po podniesieniu dachu w kuchni robi się jasno, przez co wydaje się przestronniejsza.

Wykorzystano każdy centymetr miejsca – śpiący na dolnym łóżku wkładają nogi pod kuchenny blat

REKLAMA

Ford Transit Custom Nugget - pięć osób, ale cztery

Autem może podróżować pięć osób, jednak nocleg znajdą w nim tylko cztery – dwie na wygodnym łóżku w namiocie na dachu i dwie we wnętrzu, na łóżku powstałym po złożeniu kanapy. Ale to nie wszystkie elementy, którymi Ford wyróżnia się na tle rywali – na stałe zamontowano w nim moskitierę, którą można zasłonić boczne wejście do auta, bez zaciemniania wnętrza, wystarczy też jeden ruch, aby przednie fotele obrócić w kierunku kanapy i rozkładanego stolika (w VW i Mercedesie jest to bardziej skomplikowane). Nie ma jednak aut bez wad – zagłówek kanapy się nie składa i zmniejsza widoczność podczas jazdy, a we wnętrzu nie przewidziano miejsca na torby i dołączane do Nuggeta krzesła kempingowe, więc trzeba je przewozić na podłodze. Mimo to fani niewielkich kamperów mają do wyboru kolejny model, którym warto się zainteresować.

Narożna kuchnia z tyłu Nuggeta jest przestronna i praktyczna. To prawdopodobnie najlepsze takie rozwiązanie w świecie małych kamperów

Dane producenta Ford Transit Custom NUGGET 2.0 ECOBLUE
Cena 194 030 zł (185 KM)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1996 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
185 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
415 Nm
b.d.
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 10,4 l/100 km
Emisja CO2 273 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4973 x 2272 x 2060 mm, rozstaw osi 2933 mm, masa własna b.d., pojemność bagażnika b.d., pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA