REKLAMA

Ford Transit Custom Nugget: pomysł na wakacje | TEST

Jak zaistnieć na rynku niewielkich kamperów? Stworzyć samochód pełen niekonwencjonalnych rozwiązań. Taki właśnie jest, zbudowany przez Forda i Westfalię, Transit Custom Nugget.

Ford Transit Custom Nugget Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 516 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, mixt-4, rama-2
SPRAWDŹ OFERTY

Dwa najpopularniejsze kampery tej wielkości, czyli VW California i Mercedes Marco Polo, mają od pewnego czasu rywala – to model Nugget zbudowany na bazie Forda Transita Customa. Można nim wygodnie jeździć na co dzień, bo jest dość krótki, więc łatwo się nim manewruje, a zużycie paliwa nie jest przesadnie duże (średnio 9,5 l/100 km). Cieszy też, że elementy kamperowej zabudowy nie skrzypią podczas jazdy. Auto ma jednak pewną wadę – jego wysokość nieco przekracza dwa metry, więc nie wjedzie na niektóre podziemne parkingi.

REKLAMA

Ford Transit Custom Nugget - kuchenne rewolucje

Nugget swoje największe zalety ujawnia na polu kempingowym. Nietypowym rozwiązaniem jest umiejscowienie kuchni. Zamiast aneksu ciągnącego się przez całą długość wnętrza (standard w kamperach tej klasy) jest kuchenny narożnik, znajdujący się z tyłu auta. Składa się z małego zlewu, pojemnej lodówki i kuchenki z dwoma palnikami. Do kuchni można przejść przez wnętrze auta albo dostać się do niej wygodnym wejściem od strony bagażnika. W Fordzie dach jest podnoszony w przeciwną stronę niż w innych modelach, więc w kuchni można stanąć wyprostowanym. Po odsłonięciu „okienek” w namiocie powstającym po podniesieniu dachu w kuchni robi się jasno, przez co wydaje się przestronniejsza.

Ford Transit Custom NuggetMateriały prasowe
Wykorzystano każdy centymetr miejsca – śpiący na dolnym łóżku wkładają nogi pod kuchenny blat

Ford Transit Custom Nugget - pięć osób, ale cztery

Autem może podróżować pięć osób, jednak nocleg znajdą w nim tylko cztery – dwie na wygodnym łóżku w namiocie na dachu i dwie we wnętrzu, na łóżku powstałym po złożeniu kanapy. Ale to nie wszystkie elementy, którymi Ford wyróżnia się na tle rywali – na stałe zamontowano w nim moskitierę, którą można zasłonić boczne wejście do auta, bez zaciemniania wnętrza, wystarczy też jeden ruch, aby przednie fotele obrócić w kierunku kanapy i rozkładanego stolika (w VW i Mercedesie jest to bardziej skomplikowane). Nie ma jednak aut bez wad – zagłówek kanapy się nie składa i zmniejsza widoczność podczas jazdy, a we wnętrzu nie przewidziano miejsca na torby i dołączane do Nuggeta krzesła kempingowe, więc trzeba je przewozić na podłodze. Mimo to fani niewielkich kamperów mają do wyboru kolejny model, którym warto się zainteresować.

Ford Transit Custom NuggetMateriały prasowe
Narożna kuchnia z tyłu Nuggeta jest przestronna i praktyczna. To prawdopodobnie najlepsze takie rozwiązanie w świecie małych kamperów
Dane producenta FORD TRANSIT CUSTOM NUGGET 2.0 ECOBLUE
Cena 194 030 zł (185 KM)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1996 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
185 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
415 Nm
b.d.
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 10,4 l/100 km
Emisja CO2 273 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4973 x 2272 x 2060 mm, rozstaw osi 2933 mm, masa własna b.d., pojemność bagażnika b.d., pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA