Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5
BP BP

Honda Accord Tourer – Udana przemiana

Honda Accord Tourer Zwarta sylwetka i zgrabny tył mocno zmniejszyły pojemność bagażnika, nieco ograniczona jest też widoczność.

Nie tylko dla fanów hondy. Podobnie jak sedan, zapewnia doskonałe właściwości jezdne i dobry komfort resorowania. Lecz możliwości przewozowe ma tylko przeciętne.                

Nowy Accord Tourer nie przypomina, jak poprzednik, karawanu, lecz jest dynamicznym, sportowym kombi wpisującym się w wizerunek firmy. Przy tej samej długości, ma odległość pomiędzy osiami krótszą niż u poprzednika o 15 mm i wzrost mniejszy o 25 mm. Przy większej o 80 mm szerokości nowy Tourer jest wyjątkowo zgrabny i proporcjonalny, a dzięki ostrzej zarysowanym liniom sylwetki zyskał na wyrazistości. Wnętrze jest dobrze wykonane i wyciszone oraz bogato wyposażone. Sportowego zacięcia dodają mu nisko osadzone, dobrze wyprofilowane fotele. Niestety, precyzyjną dźwignię zmiany biegów umieszczono za wysoko; przy tym jest zbyt długa i tak umiejscowiona, że oparcie fotela przeszkadza przy zmianie biegów. Innym mankamentem jest wymagająca bacznej uwagi obsługa multimediów. W samym wnętrzu - przytulnie i cicho, miejsca nikomu nie zabraknie nawet z tyłu (chyba że na stopy). Gorzej z przestrzenią w bagażniku i z ładownością; poprzednik mieścił od 112 do 405 litrów więcej; tu możliwościami Tourer przypomina Alfę 159 Sportwagon. Ale Honda, podobnie jak Alfa, to auto dla fanów precyzji jazdy i sportowego stylu; nie próbuje zastąpić ciężarówki i nie stara się być za wszelką cenę uniwersalna.

Testowane kombi napędzał doskonały diesel Hondy 2.2 i-DTEC, spełniający normę czystości spalin Euro 5. Niestety, pomimo zwiększonej o 10 KM mocy, brakuje mu werwy właściwej poprzednikowi; startuje dopiero powyżej 1800 obr/min - prawie 1600 kg masy auta daje znać o sobie. Płynnie rozwija moc, w czym pomaga 300 Nm momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 1500 a 3500 obr/min. Samochód spalał od 6,9 l/100 km na szosie, poprzez autostradowe 7,3 l, do ponad 9 litrów na 100 kilometrów w mieście. Jak na auto o sportowym zacięciu nie jest to objaw nadmiernego apetytu na paliwo.

Accord płynnie wpisuje się w szybkie łuki, przechyły nadwozia są niewielkie, a gwałtowne ruchy kierownicą nie wytrącają go z toru jazdy, podobnie jak nierówności drogi - nawet te spore. Za prowadzenie i komfort należy się nowemu Accordowi duże uznanie.

Tourer jest już w sprzedaży. Za 5000 zł więcej od ceny sedana otrzymujemy samochód całkowicie odmienny od modelu poprzedniej generacji.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Paweł Łapot

DANE TECHNICZNE HONDA ACCORD TOURER 2.2 i-DTEC

DANE TECHNICZNE Honda Accord TOURER 2.2 i-DTEC
Cena114 500 zł
KonkurenciAlfa 159 Sportwagon, Audi A4
Silnikturbodiesel, R4, 2.2
Moc/przy obrotach150 KM/4000 obr/min
0-100 km/h9,7 s
Prędkość maksymalna207 km/h
Zużycie paliwa5,9 l/100 km
Emisja CO2157 g/km
Silnikpojemność 2199 cm3, 350 Nm przy 2000 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. kombi, dł. x szer. x wys. 4740 x 1840 x 1440 mm, rozstaw osi 2705 mm, masa wł. 1559 kg, poj. bagażnika 406/1252 l.


zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 67 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij