REKLAMA

Honda Accord – na długą trasę

Trzy lata temu uznaliśmy, że nowy wówczas Accord nie ma większych wad. Czy odświeżony model jest jeszcze lepszy?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

 

Accord to typowy przedstawiciel gatunku klasy średniej. Atrakcyjnie stylizowany, do tego elegancki i przestronny. Wzbudza zaufanie. Kuracja odmładzająca w jego przypadku sprowadziła się w zasadzie do drobnej kosmetyki - inny, bardziej drapieżny przedni zderzak, szczypta chromu wokół szyb bocznych oraz lepsze wyposażenie.

Wnętrze jest obszerne, ale miejsca z tyłu - tylko w sam raz. Jakość zastosowanych materiałów i montaż są bez zarzutu. Szczerbata kostka, dziury w nawierzchni czy nawet poprzeczne nierówności nie zakłócają komfortu podróżowania. Co ciekawe, miękko zestrojone zawieszenie nie oznacza wcale, że podczas szybkiej jazdy Accord traci pewność siebie. Owszem, auto jest podsterowne, ale nad tą cechą wyjątkowo łatwo można zapanować, zdejmując nogę z gazu. Kierowcom z mniejszym doświadczeniem w sukurs przychodzi nieźle skalibrowany system ESP.

Wystarczająco obszerny, jak na zwykłego sedana, jest bagażnik. Co prawda nie ma regularnych kształtów, ale pojemności (467 litrów) może mu pozazdrościć niejeden "bardziej wszechstronny" samochód typu kombi.

REKLAMA

 

HONDA ACCORD 2.0i COMFORT

Honda Accord 2.0i COMFORT
Cena95 800 zł
KonkurenciToyota Avensis, VW Passat
Silnikbenzynowy, R4, 2.0
Moc/przy obrotach156 KM/6300 obr/min
0–100 km/h9,4 s
Prędkość maksymalna215 km/h
Zużycie paliwa6,9 l/100 km
Emisja CO2159 g/km
Silnikpojemność skokowa 1997 cm3, maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4100 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4725 x 1840 x 1440 mm, rozstaw osi 2705 mm, masa własna 1423 kg, poj. bag. wg VDA 467 l, poj. zbiornika paliwa 65 l.

Pod maską testowego egzemplarza pracował sprawdzony i staromodny dziś, bo pozbawiony sprężarki, dwulitrowy silnik o mocy 156 KM. Jak na jednostkę wolnossącą jest wystarczająco dynamiczny i ekonomiczny. Na 65-litrowym zbiorniku, z czterema dorosłymi osobami na pokładzie, udało nam się pokonać 1000-kilometrową trasę - średnie spalanie wyniosło 7,7 l/100 km. Biorąc pod uwagę fakt, że auto wiozło rodzinę i sporo bagażu, wypada ocenić ten wynik jako godny uznania.

Na Accorda - droższego o dobre kilka tysięcy złotych od klasowych konkurentów - nie każdego stać. Ten kto jednak da mu szansę i przełknie różnicę w cenie, nie odjedzie rozczarowany.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 11/2011

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA