[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Honda CR-V Hybrid - spalinowy elektryk

Honda produkuje hybrydy od 20 lat, ale tak nietypowego rozwiązania jak w modelu CR-V Hybrid jeszcze nie miała. 
Okazuje się jednak, że w tym szaleństwie jest metoda.

W wersji hybrydowej CR-V ma większy prześwit. Mimo sporej masy w zakrętach prowadzi się bardzo stabilnie

Honda CR-V Hybrid nie jest klasyczną hybrydą, jakie znamy. W największym skrócie – silnik spalinowy napędza jej koła, ale… rzadko, bo przez większość czasu pomaga wytworzyć prąd dla silnika elektrycznego. Czasem obie jednostki ze sobą współpracują, a czasem działa sam silnik elektryczny. Jest to tylko pozornie skomplikowane, bo odbywa się tak płynnie, że trudno zauważyć, kiedy pracuje który silnik. Najczęściej, w tym podczas jazdy miejskiej, auto jest napędzane przez silnik elektryczny. Zasięg wynosi wtedy około 2 km. Kiedy zabraknie energii elektrycznej lub trzeba przyspieszyć, niemal niewyczuwalnie włącza się do pracy jednostka benzynowa. Ale nie tak jak u rywali, bo w Hondzie jej głównym zadaniem jest „produkcja” prądu, a nie bezpośrednie napędzanie kół. Połączona z generatorem zasila silnik elektryczny, czyniąc z CR-V – w dużym uproszczeniu – samochód elektryczny zasilany paliwem.

Brak dźwigni zmiany biegów, na konsoli środkowej są za to wygodne w obsłudze przyciski, z oznaczeniem jak w skrzyniach automatycznych – P, R, N i D

REKLAMA

REKLAMA

Honda CR-V Hybrid - zużycie paliwa

Ten napęd hybrydowy ma zastąpić silnik Diesla i pod kątem dynamiki jazdy i zużycia paliwa robi to znakomicie. Producent obiecuje średnie spalanie 5,5 l/100 km, my podczas testu uzyskaliśmy 6,2 l/100 km – to dobry wynik. Honda CR-V nowej generacji ma dobrej jakości materiały wykończeniowe, przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, a w wersji hybrydowej – napęd na przednie koła lub 4x4 oraz większy prześwit. Po przejechaniu 300 km możemy stwierdzić, że nietypowy napęd jest bardzo oszczędny i dynamiczny. Cena CR-v Hybrid to co najmniej 135 400 zł.

2-litrowy silnik benzynowy napędza generator prądu, a tylko czasami bezpośrednio przednią oś

Korzystając z trybu hybrydowego, auto jeździ bardzo cicho, a przy tym dynamicznie. Silnik spalinowy pracuje spokojnie, na optymalnych, stałych obrotach i jest niemal niesłyszalny. Dopiero wyjazd na trasę umożliwia wykorzystanie kolejnego trybu – Engine drive. Przy prędkości 80–120 km/h pierwsze skrzypce gra jednostka spalinowa, która wtedy osiąga optimum możliwości napędowych. System spina ją – bardzo płynnie i niezauważalnie – za pomocą sprzęgła z kołami i to ona napędza samochód. Ostatni z trybów uruchamia się przy gwałtownym przyspieszaniu. Wówczas silnik spalinowy może zostać wsparty przez elektryczny, który po chwili przejmuje napędzanie, a benzynowemu pozostawia rolę „producenta” prądu.

REKLAMA

Honda CR-V Hybrid - dane techniczne

Dane producenta Honda CR-V Hybrid
Cena 135 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika hybrydowy; benzynowy, R4 + elektryczny AC
Moc maksymalna zespołu hybrydowego 184 KM
Pojemność skokowa 1993 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
145 KM
6200/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
175 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów przekładnia bezstopniowa
OSIĄGI
0–100 km/h 9,2 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,5 l/100 km
Emisja CO2 126 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV,
dł. x szer. x wys. 4600 x 1855 x 1689 mm, rozstaw osi 2662 mm, masa własna 1672 kg, pojemność bagażnika 497 l, pojemność zbiornika paliwa 57 l.

Zobacz także: Znamy ceny nowego Peugeota 2008

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij